Kongres Samoška si posvítí na náklady

27. kongres na podporu tradičního trhu Samoška proběhne 2. června v Praze. V reakci na současné dění bude tentokrát hlavním tématem úspora nákladů. Ekonomické dopady celosvětového boje s koronavirem i války na Ukrajině se výrazně promítají právě i do podnikání v maloobchodě. Stoupající ceny energií, surovin, obalů či dopravy mají za následek jak zvyšování prodejních cen zboží, tak nákladů na provoz obchodu. Řečníci proto předestřou účastníkům nejrůznější tipy, jak finance ušetřit či zvýšit obrat, a zdárně tak krizí projít.

Obchodníci na tradičním trhu a jejich dodavatelé se sejdou na 27. kongresu Samoška. Ten se uskuteční 2. června v Aquapalace Hotelu Prague. Pro návštěvníky bude připraven celodenní odborný program zakončený networkingovým večerním setkáním. Organizátorem kongresu je Atoz Retail, vydavatel časopisu Zboží&Prodej, a koná se pod záštitou Asociace českého tradičního obchodu (AČTO), Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a Rady kvality ČR. Během kongresu budou také předána další ocenění značky kvality Tradiční český obchod – certifikováno. Úvodními slovy akci zahájí Ondřej Profant, náměstek ministra pro místní rozvoj ČR, a Pavel Březina, předseda AČTO.

Nastává doba krizová

Pandemie covidu-19 spolu s válkou na Ukrajině měly a ještě budou mít zásadní vliv na světovou i naši ekonomiku. Situace se výrazně dotýká také podnikání v maloobchodě. Jaký je očekávaný vývoj inflace? Jak se změnila kupní síla obyvatelstva? Odborný program otevře svou predikcí ekonomického vývoje Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Na něj s aktuálními daty společnosti NielsenIQ navážou Veronika Čapková, customer success leader, Retailer Services CZ & SK, a Petr Křiklan, retail pricing – sales & strategy leader, International Retailer. Zaměří se na to, jak se v dnešní době mění cena významných kategorií potravin, jak důležité je soustředit se na klíčové výrobky a správně nastavit jejich ceny, a v neposlední řadě i na přístup k promocím v dnešní době.

Jak přežít dramatický růst cen energií?

Celospolečenskému problému energetické krize se věnuje prezentace Josefa Kotrby, chairmana Deloitte Česká republika. Zamyslí se nad tím, kde hledat úspory, na roli obnovitelných zdrojů energie a na moderní řešení optimalizace výroby a spotřeby. Na další oblasti, v nichž lze v době energetické nejistoty ušetřit, upozorní Jitka Kulhánková, partner v Expense Reduction Analysts. Věnovat se bude mimo jiné bankovním poplatkům, odpadovému hospodářství či digitálnímu marketingu.

Aktuální a chystané dotace na úspory energií

S dotačními programy Ministerstva průmyslu a obchodu ČR maloobchodníky blíže seznámí dva jeho zástupci. Ondřej Tomšej, vedoucí oddělení implementace PO 3 a zástupce ředitele odboru, pohovoří o možnostech získání dotací z Národního plánu obnovy a Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost. Přiblíží podrobnosti o jejich využití při snižování energetické náročnosti budov, instalaci fotovoltaických elektráren, šetrného chlazení, modernizaci osvětlení a zavádění prvků řízení efektivního nakládání s energií v budovách.

S podrobnostmi o dotačním programu na podporu venkovských prodejen Obchůdek 2021+ vystoupí Pavel Vinkler, ředitel odboru podnikatelského prostředí a obchodního podnikání MPO ČR. Kromě toho, komu jsou finanční prostředky určeny a jakým způsobem je možné je získat, se účastníci kongresu seznámí i s vyhodnocením první fáze tohoto projektu.

První automatická prodejna v ČR

Nejde však jen o to za každou cenu ušetřit. Dnešní zákazník chce nakupovat v moderním prostředí. Přestavba prodejny vyžaduje investici, z dlouhodobého hlediska však má za cíl přinést obchodníkovi navýšení obratu. Jak efektivně naplánovat remodeling, aby se obchodníci nepřipravili o prodeje?  Případové studie proměn prodejen Skupiny Coop v Přibyslavi, Světlé nad Sázavou, Bořitově a Rokycanech a CBA v Lidečku představí Josef Pavlík, jednatel RN servisu EU, Vladimír Stehno, předseda představenstva Coop družstva HB, a Markéta Zábranská, vedoucí provozně-obchodního úseku Coopu Hořovice, družstvo.

Skupina Coop nově umožňuje svým zákazníkům ve Strakonicích nakupovat v kteroukoliv hodinu formou samoobslužné automatické prodejny. Jak tento nákup bez obsluhy probíhá a jaké jsou výsledky po prvních dvou měsících provozu a další plány přiblíží Lukáš Němčík, ředitel rozvoje a marketingu Skupiny Coop.

Odbornou část kongresu zakončí Radka Černá, projektová manažerka Českého svazu pivovarů a sladoven, s Ondřejem Gottwaldem, ředitelem Garp Integrated, kteří dají prodejcům návod, jak zabránit mladistvým v nákupu alkoholu. Odhalí, jaká úskalí na obchodníky v těchto situacích číhají, i finty, které nezletilí zákazníci nejčastěji používají a jak na ně reagovat. Zároveň představí virtuální školení projektu Nezlob se, prokaž se.

Registrovat na kongres se můžete zde: https://www.samoska-kongres.cz/registrace/

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010