Czech Retail Days představují první řečníky

Ve dnech 13.–14. června 2024 proběhne kongres Czech Retail Days zaměřený na retail v praxi. První den nabídne v pražském O2 universu nabitý odborný program, galavečer programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka i neformální party Retail Business Mixer. Data a přednesené zkušenosti z trhu pak následující den doplní návštěvy inspirativních míst z oblasti výroby či retailu.

V posledních pěti letech čelí obchod nebývalým výzvám. Všechny sféry postihující pandemie se stala akcelerátorem mnoha inovací, urychlila nasazení nových technologií, vynutila si změnu přístupů a procesů. Jak retail zvládá jejich uvádění do praxe? Co na to zákazník, který přes všechny technické novinky byl, je a bude středobodem obchodu? Jak vzbudit jeho pozornost a jak vyjít vstříc odlišným potřebám různých skupin, ale i generací spotřebitelů?

Odpovědi nejen na tyto otázky bude hledat nový kongres Czech Retail Days, který proběhne pod záštitou Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a Hospodářské komory ČR. „I když se retailu věnuje v České republice několik konferencí, vidíme prostor pro vznik další akce. Stále totiž chybí větší praktické zaměření a případové studie z realizace konkrétních projektů, prostě obchod v praxi,“ vysvětluje záměr nové akce Jana Lysáková, manažerka skupiny ATOZ Retail, která je organizátorem akce spolu s časopisem Zboží&Prodej z portfolia stejné skupiny.

Mike Anthony a Toby Desforges, světově uznávaní odborníci na shopper marketing, poprvé v ČR

Dopoledním programem bude účastníky provázet moderátor Rey Koranteng. Jako první řečníky na pódiu uvítá přední experty v oblasti shopper marketingu a zakladatele poradenské společnosti Engage Mika Anthonyho a Tobyho Desforgese. Oba odborníci budou na úvod kongresu diskutovat o tom, jak pandemie, e-commerce a retailová média proměňují prostředí maloobchodu. Rozeberou zásadní trendy, prozkoumají jejich vliv na obchodníky i značky a překážky, kterým čelí. Na základě globálních zkušeností představí reálné příklady z praxe a případové studie ze zahraničí. Prozradí, jak lídři v oboru řeší tyto nové výzvy, a osvětlí tak současný vývoj ve světě retailu. Součástí programu bude také exkluzivní lunch & learn s oběma řečníky pro pozvané zástupce managementu retailových sítí.

Jak ovlivňuje lokalita profil zákazníka?

Jan Voslář, partner a head of retail tenant representation CEE společnosti Cushman & Wakefield, ukáže, jak vypadá český trh z pohledu zastoupení (nejen) zahraničních retailerů. Představí trendy posledních let a připomene některé úspěšné příběhy. Ale především nastíní budoucnost. Které značky se k nám chystají expandovat, gastro segment nevyjímaje? Po kterých lokalitách se rozhlížejí? Jak si dnes stojí nákupní centra vs. high streets a retail parky? Co zákazník od obchodu očekává, chce klasickou prodejnu, showroom nebo mu stačí místo k vyzvednutí zásilky z e-shopu? Jaký dopad má výběr lokality a mix nájemců v okolí na profil zákazníka? Která místa v ČR mají stále expanzní potenciál?

Klíčem k úspěchu je porozumění spotřebiteli

Značka dokáže uspokojit spotřebitele, pokud se to, co nabízí, protíná s jejich očekáváním. Z Ipsos R&D studie vyplývá, že ještě důležitějším faktorem je správná interpretace a práce s kontextem, ve kterém se spotřebitelé nacházejí. Jaké jsou jejich každodenní potřeby? Z čeho mají v této nejisté době obavy? Jak se liší vnímání kontextu mezi generacemi a jak pracovat s jejich různými motivacemi, nastíní Miroslav Paška, account director společnosti Ipsos.

Inspiraci účastníkům nabídnou i další řečníci, například Lukáš Antoš, marketingový ředitel Rohlik.cz, Jan Semotán, head of retail MOL Česká republika, Eva Šípková, head of customer experience Alza.cz, Jan Horák, manažer konceptu prodejen Datart, Radek Nachtmann, ředitel P.V.A. systems, Miroslav Pácl, manažer maloobchodu a aliance Můj obchod společnosti makro ČR, Tomáš Pokorný, obchodní ředitel Konzumu, o. d. v Ústí nad Orlicí (Skupina Coop), a Luboš Rejchrt, provozní ředitel Plaček Group.

Odpolední program budou tvořit tematické sekce zaměřené na diskuse a konkrétní případové studie z oblasti inovací a technologií, udržitelnosti, marketingu & brand strategy a supply chain managementu.

Doprovodný program: galavečer, networking i exkurze

Na odborný program prvního dne naváže galavečer 24. ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka a následná networkingová party Retail Business Mixer, která je skvělou příležitostí pro diskuse a navazování či utužování obchodních kontaktů.

V duchu hesla, že jeden zážitek je víc než tisíc slov, zavede druhý den zájemce na zajímavá místa z oblasti výroby a obchodu. Nejen, že vše uvidí na vlastní oči, ale budou moci přímo na místě získat další informace a inspiraci, stejně tak i odpovědi na své otázky.

Vice informací o akci a registrace na www.czechretaildays.cz

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010