Všichni velcí hráči československého retailu slaví svůj svátek

Ve světě shopping center a maloobchodních prostorů je nyní mnoho témat, která se nyní musí řešit. Jedním z nejpalčivějších je uplatňování inflačních doložek v nájemních smlouvách. Toto navýšení cen nájmu ruku v ruce se zdražováním energií či stavebních prací komplikují život všem hráčům v retailu stejně jako neustálý nedostatek pracovních sil, částečná nejistota spotřebitelů atd.

I přes to všechno slaví československý retail svůj svátek. V duchu slavnostní atmosféry 20. ročníku se dne 7.6. odehraje největší setkání zástupců shopping center a retail parků se zástupci maloobchodních sítí známé pod názvem RetailCon. Tato tradice naváže svou historii po dvou letech covidové odmlky opravdu ve velkém stylu – přihlášeni jsou v podstatě všichni velcí hráči českého a slovenského retailového trhu. Zastoupeno je 92 % shopping center a retail parků, 82 % nájemců těchto objektů z řad maloobchodních sítí s více než 10 pobočkami a 96 % klíčových dodavatelů služeb (seznam přihlášených naleznete zde).

Hlavní body programu je tzv. dating – jedinečná platforma sloužící k vzájemnému setkávání. Dnes už všemi známý dating umožní každému najít v čase a místě osobu, kterou hledá, aniž by ji předem znal. Pokud není známá konkrétní osoba, stačí znát jen jméno společnosti, objektu nebo maloobchodní značky, a podle navigačního systému zjistit, na jakém místě a v kolik hodin je možné se s hledaným zástupcem setkat.

Chybět nebudou samozřejmě ani diskuze na výše uvedená témata. Mezi očekávané příspěvky patří například rozbor finanční situace eurozóny od Ing. Petra Krále, ředitele sekce měnové České národní banky nebo příspěvek JUDr Sebastiana Macha na téma inflačních doložek nebo legislativy Evropské unie, která se musí v průběhu letošního roku implementovat do života velkých firem. Jelikož československý retail má konečně svou veřejně přístupnou databázi všech maloobchodních prostorů a nájemců, chybět nebudou ani statistická data týkající se například fluktuace nájemců.