Majitel Albertů končí na Slovensku, firma se víc zaměří na český trh

Ahold všech tamních 24 prodejen prodá slovenské firmě Condorum, která provozuje 90 obchodů s názvem Terno a Moja Samoška. Ahold divizi na Slovensku prodává, aby se více soustředil na český trh. „Společnost Ahold důkladně zvážila své strategické možnosti a rozhodla se slovenskou divizi prodat, neboť její pozice na slovenském trhu je velmi limitovaná. Odchod z tohoto trhu umožní vedení společnosti zaměřit se na další úspěšné působení společnosti Ahold v České republice,“ mediální zástupkyně Ahold ČR Dagmar Krausová.

Nizozemská společnost provozuje v Česku 283 prodejen. V roce 2012 v tuzemsku dosáhla čistých tržeb ve výši 1,76 miliardy euro. Letos do července Ahold v ČR a na Slovensku zaznamenal pokles čistých tržeb o téměř pět procent. „V České republice jsme navzdory obtížnému tržnímu prostředí, částečně vzhledem k nárůstu DPH, dokázali udržet tržní podíl a zlepšovat provozní marži,“ uvedla firma dříve v tiskové zprávě.

24 slovenských prodejen, které za nezveřejněnou cenu přebírá společnost, Condorum, mělo loni čisté tržby 159 milionů eur. „Finanční detaily transakce nebyly uzavřeny, ale tato okolnost nemá na společnost Ahold podstatný vliv. Ukončení transakce se předpokládá v první polovině roku 2014, a to za obvyklých podmínek,“ dodala Krausová.

Kromě 20 obchodů Hypernova a čtyř prodejen Albert provozuje Ahold na Slovensku šest čerpacích stanic, uvedla agentura ČTK. Připomněla, že Ahold už jednou odchod ze Slovenska zvažoval, a to v roce 2007, kdy prodal své obchody v Polsku. Nakonec se však rozhodl na Slovensku zůstat.

Podle odhadu společnosti Incoma GfK byl loni český Ahold s podílem 9,7 procenta loni jedničkou na tuzemském trhu rychloobrátkového zboží. Provozní zisk české pobočky Aholdu v loňském roce vzrostl o 37 procent na 537 milionů korun, což bylo maximum od vstupu firmy na český trh v roce 1990.

 

 

cs_CZCzech