Automatické počítání návštěvníků v Tescu

Ode dnešního dne vstoupilo v platnost nařízení vlády regulující počet nakupujících lidí v každé prodejně, tedy aby jeden člověk měl k dispozici 15 metrů čtverečních v přepočtu na plochu prodejny. Některé obchodní řetězce i malé prodejny počítají příchozí u vchodu ručně, někteří mají vyčleněný patřičný počet nákupních vozíků. Řetězec Tesco počítá nakupující pomocí svého sčítacího systému.

Počítání zákazníků řešíme dvěma způsoby, na některých obchodech máme systém, kdy počet zákazníků počítáme pomocí systému kamer u vstupu a u pokladní zóny, u vstupu je pak umístěna obrazovka, kde zákazníky vidí aktuální počet zákazníků na prodejně,“ říká pro portál Mistoprodeje.cz Václav Koukolíček, manažer externí komunikace společnosti Tesco Stores ČR. „V případě překročení tohoto počtu obrazovka zčervená a není umožněn vstup dalších zákazníků do doby než počet zase klesne na povolenou míru. Na ostatních obchodech to řešíme pomocí tabletů, kdy naši zaměstnanci evidují počet zákazníků.“

Jak to vypadá ve skutečnosti?

Václav Koukolíček uvádí konkrétní příklad. „Hypermarket Tesco Eden ve Vršovicích má prodejní plochu cca 6 800 m2, maximální počet zákazníků, který tu může v jeden okamžik být je okolo 455. V nejvyšší špice, tedy o sobotách se maximální číslo pohybuje kolem 650. Z našich dat víme, že nižší koncentrace zákazníků bývá na našich obchodech v časech od 6:00 do 9:00, pak od 12:00 do 14:00 a po 18:30. Ideálně tak doporučujeme, aby zákazníci využili k nákupu právě tyto časy.

Zdroj a foto: Tesco Stores ČR

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010