POPAI představila retailové trendy roku 2016
Ve středu 20.4. proběhl v Praze seminář Retail Trends 2016, který pořádala asociace POPAI CE. Účastníci se dozvěděli plno zajímavých informací, především za pomoci názorných příkladů ze zahraničí.
V hlavní přednášce dne představil Petr Šimek, Managing Director společnosti Wellen, a.s. čtyři základní retailové trendy letošního roku:
- Inspire Me
- Get Social
- Talk to Me
- Personal
V přednášce řečník Petr Šimek zmínil, že dřívější trend Digital, už není trendem, ale jen nástrojem. Sice tento nástroj je moderní, ale lidé si stále chtějí věci především osahat.
1.Inspire Me
V dnešní vystresované době je nakupování považováno za jeden z mála relaxujících životních aktivit. Proto by tato činnost neměla být nudná. Dnešní spotřebitel požaduje při nákupu zážitek a vzrušení.
Příklad: Virtual Toy Store, Kanada
Foto: thisisretail.com.au
2. Get Social
Při nakupování bere dnešní spotřebitel v úvahu také sociální odpovědnost, sounáležitost s jeho komunitou, ekologické předpoklady a také lokálnost.
Stále častěji značky tyto prvky v marketingové komunikaci využívají, protože vědí, že na ně zákazníci velmi dobře slyší.
Příklad: TOMS Store, Londýn – Kupte si boty a druhý pár dáme dětem do rozvojového světa.
Foto: pinterest.com
3. Talk to Me
Komunikace v místě prodeje je jednou z mála míst, na kterém je spotřebitel ochoten přijímat podněty, podle nichž se chce při svém nákupu rozhodovat. Jak z výzkumů vyplývá, více než 80% zákazníků se rozhoduje až na místě prodeje!
Příklad: Johny Walker Store, Soul, Korea
Foto: whiskyintelligence.com
4. Personal
Každý člověk je unikátní, se svými jedinečným chování, názory a přáním. Již odpadá fenomén globalizace a všichni chtějí být jedineční. To co mají ostatní, už dnes nikdo nechce mít.
Příklad: Nespresso, Amsterdam, Nizozemí – káva s vlastním portrétem
Foto: spaceworks.co.nz
————–
Druhou přednášku s názvem How to convert Shoppers to buyers přednesl Leo van de Polder, Education Manager POPAI Global, General Manager POPAI.
Hlavní myšlenkou přednášky bylo cílené působení na spotřebitele v různých fázích:
- Pre store Phase – internet, TV reklama, mobilní aplikace, a podobně
- To store Phase – cestou do prodejny (billboardy, street ad, pohyblivá reklama,
- Instore Phase – klasické působení v prodejně, tedy v místě prodeje (nejlépe osobní přístup 1 to 1)
- Post store Phase – zákaznický servis (klub, slevy, reklamace,…)
————–
V závěrečné části semináře pak proběhla panelová diskuse se zástupci řetězců Globus ČR, Tesco Stores ČR a FMCG značkami Unilever ČR a Mondelez Czech Republic.
Redakce portálu Mistoprodeje.cz