POPAI představila retailové trendy roku 2016

Ve středu 20.4. proběhl v Praze seminář Retail Trends 2016, který pořádala asociace POPAI CE. Účastníci se dozvěděli plno zajímavých informací, především za pomoci názorných příkladů ze zahraničí.   

pr 1 - small

V hlavní přednášce dne představil Petr Šimek, Managing Director společnosti Wellen, a.s. čtyři základní retailové trendy letošního roku:

  1. Inspire Me
  2. Get Social
  3. Talk to Me
  4. Personal

4 trendy v retailu

V přednášce řečník Petr Šimek zmínil, že dřívější trend Digital, už není trendem, ale jen nástrojem. Sice tento nástroj je moderní, ale lidé si stále chtějí věci především osahat.

1.Inspire Me

V dnešní vystresované době je nakupování považováno za jeden z mála relaxujících životních aktivit. Proto by tato činnost neměla být nudná. Dnešní spotřebitel požaduje při nákupu zážitek a vzrušení.

Příklad: Virtual Toy Store, Kanada

walmart_mattel_virtual_store

Foto: thisisretail.com.au

 

2. Get Social

Při nakupování bere dnešní spotřebitel v úvahu také sociální odpovědnost, sounáležitost s jeho komunitou, ekologické předpoklady a také lokálnost.

Stále častěji značky tyto prvky v marketingové komunikaci využívají, protože vědí, že na ně zákazníci velmi dobře slyší.

Příklad: TOMS Store, Londýn – Kupte si boty a druhý pár dáme dětem do rozvojového světa.

TOMS Store

Foto: pinterest.com

 

3. Talk to Me

Komunikace v místě prodeje je jednou z mála míst, na kterém je spotřebitel ochoten přijímat podněty, podle nichž se chce při svém nákupu rozhodovat. Jak z výzkumů vyplývá, více než 80% zákazníků se rozhoduje až na místě prodeje!

Příklad: Johny Walker Store, Soul, Korea

Doug-Bagley - Johny Walker

Foto: whiskyintelligence.com

 

4. Personal

Každý člověk je unikátní, se svými jedinečným chování, názory a přáním. Již odpadá fenomén globalizace a všichni chtějí být jedineční. To co mají ostatní, už dnes nikdo nechce mít.

 

Příklad: Nespresso, Amsterdam, Nizozemí – káva s vlastním portrétem

Nespresso face

Foto: spaceworks.co.nz

————–

pr 2 - small

Druhou přednášku s názvem How to convert Shoppers to buyers přednesl Leo van de Polder, Education Manager POPAI  Global, General Manager POPAI.

Hlavní myšlenkou přednášky bylo cílené působení na spotřebitele v různých fázích:

  1. Pre store Phase – internet, TV reklama, mobilní aplikace, a podobně
  2. To store Phase – cestou do prodejny (billboardy, street ad, pohyblivá reklama,
  3. Instore Phase – klasické působení v prodejně, tedy v místě prodeje (nejlépe osobní přístup 1 to 1)
  4. Post store Phase – zákaznický servis (klub, slevy, reklamace,…)

Lecture - POPAI Prague - small

————–

pr 3 - small

V závěrečné části semináře pak proběhla panelová diskuse se zástupci řetězců Globus ČR, Tesco Stores ČR a FMCG značkami Unilever ČR a Mondelez Czech Republic.

 

Redakce portálu Mistoprodeje.cz

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010