peníze1

Reklamní investice červenec 2015

Ceníková hodnota reklamního prostoru zaznamenala v červenci 36% pokles. Ten se projevil také téměř u všech mediatypů, vzrostla pouze ceníková hodnota reklamy v místě prodeje. Hodnoty vychází z aktuálních údajů společnosti Nielsen Admosphere.

V červenci 2015 poklesla většina mediatypů: nejvíce televize (-44 %), dále rádio (-38 %), tisk (-30 %), OOHTV*) (-26 %), outdoor*) (-25 %), internet (-23 %) a kinoreklama (-1 %). Naopak zlepšení zaznamenala pouze reklama v místě prodeje, ceníková hodnota jejího prostoru se v červenci zvýšila o 79 %.

Pořadí žebříčku mediatypů se oproti červnu proměnilo. První dvě místa obsadila tradičně televize (1,7 miliard korun) a tisk (1,1 miliard korun); na třetím místě tentokrát skončil internet (397 milionů korun), který si vyměnil místo s nyní čtvrtým rádiem (374 milionů korun). Na dalších pozicích se umístily outdoor (307 milionů korun), reklama v místě prodeje (14,7 milionů korun), OOHTV (13,4 milionů korun) a kinoreklama (11,9 milionů korun).
V červenci využili zadavatelé reklamní prostor v celkové hodnotě 3,9 miliard korun.

rekl in červenec 15


Zdroj: monitoring Internetu zdroj SPIR – Nielsen Admosphere, a.s.; ceny TV dle sledovanosti zdroj ATO – Nielsen Admosphere, a.s.)
bez vlastní inzerce
*Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring.
**Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rádia.
*) Částky za outdoor a OOHTV nejsou konečné, do termínu uzávěrky nebyla dodána data od společnosti Media Channel za měsíc červenec. Data budou do monitoringu Admosphere doplněna při nejbližší možné příležitosti.

Realizované kampaně deklarují společnosti
Instore: In Store Media, POS Media Czech Republic
Outdoor: BigMedia, EURO NOVA & PARTNER`S, euroAWK, HANDY MEDIA, MEDIA INVESTMENTS, JCDecaux, Mobilboard, outdoor akzent, POS Media Czech Republic, Super Poster, Media Channel *, RAILREKLAM
Cinema: Cinema City Czech, CineXpress
OOHTV: MEDIAPHARMA, ONYX TV, Media Channel *, BUS TV
Indoor: POS Media Czech Republic
* Z provozních důvodů ze strany deklarujícího subjektu Media Channel (outdoor, OOHTV) nejsou k dispozici data za měsíc červenec.