PIKITO otevírá nové pobočky na Slovensku a v Rumunsku

Je libo otevřít kamennou prodejnu v zahraničí? S Pikito rychle a jednoduše!

Pikito, inovativní koncept sdílených kamenných prodejen pro e-commerce značky, rozšířilo od května 2023 své působení o nové pobočky na Slovensku a v Rumunsku. Tato expanze přichází necelý rok od úspěšného zahájení provozu v České republice v srpnu 2022. E-shopům tak Pikito nabízí možnost otevření  zahraniční prodejny s kompletním zajištěním jejího servisu, včetně výdejního místa zásilek. To vše za minimální měsíční náklady, bez rizika a administrativních starostí a v rekordně krátkém čase.

Úspěšný rozjezd konceptu Pikito v Praze.

První prodejna Pikito v pražských Štěrboholech má za sebou téměř rok provozu s velmi slibným startem. Dvanáct prodejních jednotek je téměř plně obsazeno známými e-commerce hráči jako například Růžový Slon, Dermacol, Agátin svět, Trenýrkárna, Elnino, ProAlergiky, Alkohol.cz, Puravia, Kulina či Biorůže. K dispozici zbývá poslední volná jednotka. Návštěvnost místa každý měsíc roste a společnost očekává,  že za rok na prodejnu přijde přes 50,000 zákazníků. Prodejní jednotky na Slovensku a v Rumunsku se již také plní a k většině pražských partnerů, kteří následují Pikito expanzi i v zahraničí, se přidávají další – např. 4camping, Angrybeards či Knihobot na Slovensku.

Cross-sell jako extra benefit.

Koncept nejenže zásadně šetří e-shopům provozní náklady na prodejnu a usnadňuje logistiku, což je primární benefit, ale také zvyšuje samotný obrat a hlavně povědomí o dané značce a jejím sortimentu. Krásně totiž funguje tzv. cross-sell mezi jednotlivými e-shopy v Pikitu. Tedy, že si zákazník přijde vyzvednout zásilku z jednoho e-shopu a zároveň si prohlédne (a rovnou nakoupí) sortiment ostatních. Počet zákazníků, kteří takto odcházejí z Pikita s další značkou v nákupní tašce, dosahuje nyní 8 % a neustále roste.

Nejen cross-sell ale i cross-marketing jako extra benefit.

Partneři navíc benefitují i z cross-marketingové podpory, kterou Pikito zaštiťuje. Jako například ze společné promoční akce „týden slev“ navázané na newsletter, který byl rozeslán na databáze jednotlivých partnerů. Tento typ akce je u koncových zákazníků velmi oblíbený, což lze deklarovat na vysoké míře otevření (47 % z databáze firmy Kulina).

 A jak to funguje v zahraničí?

Výhody Pikito se pak ještě znásobují při vstupu na zahraniční trhy. Pokud e-commerce značka plánuje otevřít si v zahraničí vlastní kamennou prodejnu, získává spoluprací s Pikito nejen kompletní servis prodejny a výdejního místa, ale také ušetřený čas a starosti. Nemusí totiž řešit velkou řadu formalit – od založení samostatné společnosti, bankovního účtu, adresy pro vrácení zboží, recenzí na Google, lokálního účetnictví, DPH, EET či hledání personálu.

Otevřít kamennou prodejnu v zahraničí? To někdy bolí!

Celý proces otevření prodejny v zahraničí již Pikito vyřešilo za partnery. A zatímco otevření prodejny na Slovensku bylo otázkou čtyř měsíců s administrativními náklady v řádu několika desítek tisíc Kč, stejný projekt v Rumunsku byl o dost bolestivější a náročnější jak časově tak finančně. Proces trval celý jeden rok a administrativní náklady na otevření dosáhly 1 milionu Kč.

Máte kamennou prodejnu v Rumunsku? A můžeme ji vidět?

Možnost koupit hotovou společnost s DPH registrací, což by zásadně usnadnilo vstup na rumunský trh, v Rumunsku prakticky neexistuje. Je nutné založit společnost novou, což je nicméně proces, který  trvá podstatně déle, než jsme zvyklí z ČR nebo Slovenska. Zatímco zde je to víceméně otázka hodin, v Rumunsku to byl celý půlrok. Další výzvou bylo najít vhodné prostory pro prodejnu, těch je totiž v Rumunsku podstatně méně než třeba v České republice či na Slovensku. Také je nutné se připravit na to, že komplexita smluvní dokumentace se směrem na východ zásadně zvyšuje. Zatímco nájemní smlouva Pikito v ČR má 30 stran, na Slovensku 35, v Rumunsku celých 400!  Což s sebou nese i nutnost svěřit se do péče renomované právní kanceláře a tedy i náklady v řádu stovek tisíc Kč za její služby.

Samostatnou kapitolou je pak založení bankovního účtu, registrace k DPH či EET – i zde je třeba se obrnit trpělivostí, připravit se na řadu nelogických požadavků a na často nutnou osobní návštěvu daného úřadu.

Doporučení Pikito pro vstup do Rumunska? Nešetřit na poradenské ani právní kanceláři, všechny kroky začít s několikaměsíčním předstihem, zajistit si lokální osobu pro osobní schůzky na úřadech, obrnit se trpělivostí a v neposlední řadě aktivovat velkou míru kreativity k dosažení cíle.

Reference spokojených partnerů.

„Expanze na zahraniční trhy je pro nás klíčová. Snažíme se proto hledat co nejefektivnější způsoby otevření nových kamenných prodejen. Jedním z nich je koncept Pikito, díky kterému jsme mohli jednoduše otevřít prodejnu v Praze a nově také v Bratislavě. Vzhledem k tomu, že Pikito zajišťuje kompletní servis prodejny a výdejního místa, výrazně nám šetří náklady, administrativní formality a usnadňuje logistiku“, říká Adam Durčák, majitel e-shopu Ruzovyslon.cz.

 „V době, kdy jsme uvažovali o otevření nové pobočky našeho e-shopu v Praze jsme objevili projekt sdíleného prodejního prostoru Pikito. Tento koncept nás velmi zaujal a rozhodli jsme se ho vyzkoušet v praxi. Rozhodujícím kritériem byla značná úspora nákladů za pronájem prodejního a skladovacího prostoru a s tím spojené personální zajištění, než kdybychom pobočku zakládali svépomocí. Rovněž jsme uvítali víkendovou otevírací dobu či možnost vyřízení reklamací přímo na místě. Na základě dobrých zkušeností jsme využili možnost vystavení našeho sortimentu i v nově otevřeném showroomu v Bratislavě. Díky tomu, že jsme přenášeli koncept z pražského showroomu, bylo vystavení zboží a nastavení procesů na nové pobočce otázkou několika dnů“, říká Mgr. Zuzana Blažek, ředitelka společnosti ProAlergiky.cz.

 A jedeme dál…

S otevřením poboček v Rumunsku a na Slovensku ale expanzivní plány Pikita nekončí. Společnost plánuje otevřít kamenné prodejny i na dalších trzích, jako jsou Německo, Polsko a Maďarsko.

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010