Dětské obchůdky s Albertem po dvou letech opět v kamenných prodejnách

Několik měsíců vyplňují děti ze sociálně znevýhodněného prostředí volné chvíle plánováním a výrobou jarních dárků a dekorací. Chtějí zákazníkům velikonočních obchůdků nabídnout originální výrobky, které zaujmou a zároveň potěší. Po pauze způsobené pandemií budou malí obchodníci letos prodávat i osobně. Zákazníci je mohou potkat ve vybraných prodejnách Albert. Nechybí ale ani online prodej. Celý výtěžek z Obchůdků putuje zpět dětem.

Téměř čtyři desítky dětských domovů a organizací, které pomáhají dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí, se zapojily do letošního šestého ročníku Velikonočních obchůdků s Albertem. Část vlastnoručně vyrobených dárků a dekorací už malí obchodníci nabízejí v online obchůdku na stránkách Nadačního fondu Albert. Ve třinácti krajích děti představí své výrobky i osobně ve vybraných obchodech Albert. Zákazníci se tak s nimi můžou pobavit o procesu výroby či si nechat doporučit některou z ozdob. Obchůdky startují už v sobotu 2. dubna a probíhat budou až do Velikonoc. Seznam míst a termínů je dostupný zde.

Malým obchodníkům chyběl osobní kontakt

„Těšíme se, že se děti mohou letos postavit do svých stánků a nabídnout dárky a dekorace, na kterých několik měsíců intenzivně pracovali. V online prodeji jsme našli novou cestu, ale mnohým dětem i zákazníkům osobní kontakt scházel,“ vysvětluje Kristýna Bernatová z Nadačního fondu Albert, který akci organizuje. Obchůdky rozvíjí děti v plánování, výtvarných dovednostech, finanční gramotnosti i komunikaci se zákazníky.

„Na obchůdky jsme se připravovali, a ještě stále připravujeme, se značným časovým předstihem a velikým nasazením našich dětí. Velikonoční téma nám dává spoustu možností. V současné době jdeme do finále,“ popisuje Mirka Radochová z Dětského domova Domino v Plzni.

To, že děti příprava velmi baví, potvrzuje i Kateřina Kuthanová z Charity České Budějovice: „Rády se zapojily do všech činností. Už když jsme společně vymýšleli, co budeme vyrábět, tak říkaly nápady, které znají ze školy. Děti jsme si rozdělili podle věku a s každou skupinkou jsme se zaměřili na daný výrobek.“ Malí obchodníci i jejich doprovody se moc těší, že budou moci opět prodávat osobně v prodejně. „Proto i vymýšlíme, co si vezmeme na sebe, a děti se předhánějí, kdo z nich půjde pomáhat,“ doplňuje.

Jarní nápady, které upoutají

Na přípravě dárků a dekorací si děti již tradičně nechávají pořádně záležet. Letos vlastnoručně vyrobily desítky produktů, z nichž si vybere opravdu každý. Malí obchodníci nabízejí například originálně zdobené kraslice, šitá kuřátka, velikonoční věnečky, jarní svíčky či piškvorky a další dekorace s motivy jara.

Dárky z obchůdků neudělají radost jenom kupujícím či obdarovaným, ale i jejich malým tvůrcům. Celý výdělek získaný prodejem putuje zpět k dětem. „Společně vydělané penízky si rozdělí mezi sebe a druhou půlku dají na vstup do multikina. Animované filmy mají moc rády a k tomu si chtějí dát i popcorn,“ vysvětluje Kateřina Kuthanová.

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010