Nejvěrnější štamgasti jsou na severní Moravě, ukazují prodeje Prazdroje

I přes to, že protiepidemiologická opatření nepřejí provozu hospod a restaurací, tak ty, které se v Moravskoslezském kraji rozhodly mít otevřeno alespoň přes okénko, teď prodávají přes polovinu piva proti svému běžnému provozu před covidem. Výrazně jim k tomu pomáhají jejich věrní štamgasti, kteří mají o čepované pivo největší zájem z celé republiky a nejvíce podporují své oblíbené hospody. Vyplývá to z dat Prazdroje.

Podle údajů Prazdroje má po uzavření vnitřních prostor a zahrádek restaurací (data od 14. října do 4. listopadu) otevřeno a prodává přes okénko jeho piva zhruba 11 procent hospod. A zatímco celkové prodeje čepovaných piv Prazdroje v celé České republice v tomto období dosahují na zhruba 5 procent v porovnání s loňskými prodeji, na severní Moravě je to zhruba ještě o 1,5 procenta více, tj. 6,5 %. „To znamená, že hospody v Moravskoslezském kraji mají vlastně největší podporu milovníků piva z celého Česka a pomáhají tak hospodským alespoň trochu pokrýt jejich náklady, které ani během pandemie nezmizely. Máme velkou radost, že v tom významnou roli hraje obliba čepovaného Radegastu, který je neprodávanějším pivem v celém regionu,“ říká Tomáš Mráz, obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje.

Prodej z okének tak může hospodám zajistit nemalou část běžných tržeb za pivo a tím i hotovost, tolik potřebnou pro jejich další fungování. „Z odezvy hospodských víme, že potřebují právě okamžitou hotovost, aby dokázali pokrýt alespoň část nákladů. V tom se jim snažíme pomoci, proto jsme majitelům a provozovatelům restaurací a hospod odložili splatnost všech faktur až na dobu po ukončení restriktivních opatřeních souvisejících s koronavirovou pandemií. Takže ten, kdo funguje prostřednictvím okénka a má část tržeb, teď nemusí platit náklady za pivo,“ dodává Tomáš Mráz. Pivovar se rovněž zavázal, že hospodám vymění zdarma prošlé pivo za čerstvé a zlikviduje jej na vlastní náklady. Majitelům a provozovatelům restaurací a hospod také poskytuje poradenství, jak získat prostředky z programů státní podpory.

Lidé, kteří si teď chodí pro pivo s sebou do džbánku či lahve, se podle Tomáše Mráze nemusejí obávat, že by nemělo ty nejlepší parametry. „Hospody, které fungují, preferují menší sudy o objemech 15 a 30 litrů, aby pivo zvládly i při stávajícím nižším zájmu prodat a bylo přitom pořád čerstvé,“ říká Tomáš Mráz.Patnáctilitrové sudy se nyní podílejí na prodejích čepovaného piva z Prazdroje téměř z jedné pětiny, zatímco běžně tvoří dvě procenta. Třicetilitrové tvoří dvě pětiny prodejů, loni v tuto dobu to bylo zhruba 20 procent.

Zdroj a foto: Plzeňský Prazdroj

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010