Koncept pro PIKITO poskytuje e-shopům výhody prodejny za minimální náklady

Až dvanáct značek v jedné prodejně a všechny mají jedno společné – jedná se o e-shopy. Své produkty prodávají z velké části online a většinou mají jednu nebo žádnou prodejnu, kde by si zákazníci zboží vyzkoušeli. Prodejci tak přicházejí o možnost využívat komunikaci v prodejně k vyvolání emocí a impulzivního nákupu. Zároveň se jim ale nevyplatí investovat do vlastní prodejny včetně skladu a personálu. Právě tento problém řeší nový koncept od MORIS design v pražských Štěrboholech.

Jak koncept funguje

Interiér obchodu tvoří regály a gondoly, které se díky svému čistému designu snadno přizpůsobí jakékoliv značce a nechají plně vyniknout různorodý sortiment. Jejich rozložením vzniklo celkem dvanáct prodejních jednotek. Ty poskytují perfektní prodejní prostor i vlastní branding, zatímco náklady na zázemí, sklad i personál mezi sebou prodejci sdílejí.

Prodejna i výdejna v jednom

Celá prodejna funguje také jako výdejna. V uličce se tak nachází ostrůvek se dvěma panely. Na dotykové obrazovce si zákazník najde svou objednávku, kterou může rovnou uhradit pomocí přiloženého terminálu. Pořadí zásilek nakupující uvidí přehledně na obrazovkách u panelů i u pokladen. Ostrůvek dále tvoří čekací zóna se třemi lavicemi a spodními zrcadly pro zkoušení bot. Pro e-shopy s oblečením jsou v prodejně připravené i kabinky.

Sdílení nákladů na provoz

Vizuálně čistý koncept a důmyslné členění prostoru pomocí vysokých regálů dali vzniknout několika prodejním jednotkám. Ty jsou dostatečně oddělené, takže pokud do jedné zákazník vstoupí, vnímá jen danou značku a její produkty. Díky tomu se o celý prostor může dělit hned několik prodejců, kteří si mezi sebe rozdělí náklady nejen na nájem, ale i na sklad, zaměstnance a provoz prodejny. Tím se náklady jednotlivým značkám významně snižují. Více o službě pro e-shopy se dozvíte na pikito.eu.

Každý e-shop potřebuje svou prodejnu

E‑shop toho umí opravdu mnoho, ale jednu věc dokáže fyzická prodejna lépe. Přimět zákazníka k impulzivnímu nákupu. Více než tři čtvrtiny lidí se o nákupu rozhodují přímo v místě prodeje a toto číslo za posledních několik let stále stoupá. Je to především díky schopnosti prodejny vyvolat emoce a ty následně proměnit v uskutečněný nákup. Díky tomuto konceptu mohou online obchody naplno pracovat s emocemi zákazníka a plně využívat in-store marketing. Ve fyzických prodejnách, zejména při čekání na výdejnu, je u nakupujících vyšší pravděpodobnost impulzivního nákupu.

Společnost MORIS design navrhuje a realizuje komerční interiéry včetně prodejen, showroomů i kancelářských prostor. Za pětadvacet let svého působení na trhu se stala předním odborníkem na in-store design a POS komunikaci. Pro ty největší značky v evropském retailu realizovala již tisíce interiérů a za své designy získala více jak 70 ocenění.