Analýza objemu B2C zásilek v ČR za poslední měsíc

Nezávislá služba Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, připravila stručnou analýzu vývoje objemu přepravovaných B2C zásilek za poslední měsíc navázanou na opatření Vlády ČR v souvislosti s šířením koronaviru.


Graf vývoje objemu doručovaných B2C zásilek v České republice, zdroj Balikobot.cz

Z dat můžeme vidět změnu spotřebitelského chování a rostoucí trend expedovaných B2C zásilek v posledním týdnu. V neděli 15.3. jde o 90% nárůst proti předchozím týdnům, v pondělí 16.3. o 12% a v úterý 17.3. o 20% nárůst počtu vyexpedovaných zásilek. Nárůsty potvrzují i zástupci dopravních společností. Současná situace však některá odvětví zasáhla přesně opačným trendem. Např. výrobci produktů pro gastronomický segment expedují v minimální míře, totéž platí u výrobních firem a dalších na ně navázaných. Velice pozitivně hodnotíme, že se dopravci změnám a nařízením Vlády ČR rychle přizpůsobili a logistika funguje bez větších problémů,“ říká Martin Šauer, jednatel Balikobot.cz a doplňuje: „Kvůli šíření koronaviru dochází také k uzavírání některých výdejních míst a lidé obecně preferují více doručení na adresu, než do výdejních míst, aby nemuseli nikam chodit.“

Pociťujete výrazné zvýšení objemu zásilek v tomto období?

Ano, v řádu procent.“ – Česká pošta, s.p.

Ano, počet zásilek z e-shopů se zvyšuje. Pandemie koronaviru obecně mění spotřebitelské chování – lidé využívají nákup po internetu jako náhradu za kamenné prodejny, které jsou většinou zavřené. Ve struktuře přepravovaného zboží vidíme, že roste objem ze segmentu online lékáren, kontaktních čoček, ochranných zdravotnických pomůcek a drogerie, ale také herních konzolí a elektroniky.“ – Simona Kijonková, Founder & CEO v Zásilkovna, Member of Packeta Group

V segmentu B2C ano.“ – Lukáš Novotný, obchodní ředitel DPD CZ s.r.o. (dříve Geis Parcel)

Pociťujeme navýšení objemu zásilek na home delivery pro B2C sektor. V posledních dnech velmi oslabil význam výdejních míst, takže část zboží, která dříve směřovala do výdejního místa, ať už našeho či konkurence, nyní putuje na doručení naším kurýrem přímo do domácnosti. Tento nárůst je větší než pokles B2B doručení z důvodu uzavření obchodů.“ – Pavel Včela, Division Manager GLS CZ

V zásadě je toto období ještě příliš krátké na hodnocení. Rozhodně nepociťujeme výrazné zvýšení, jen obvyklé výkyvy. Dá se očekávat, že se situace změní v následujících dnech, kdy může mít nastolení nouzového stavu a opatření vlády ČR výraznější vliv.“ – Pavel Vyoral, výkonný ředitel Frogman s.r.o. (Pošta bez hranic)

Balíkobot zajišťuje firmám automatickou expedici zásilek a přímé napojení na 22 dopravců – celosvětových, českých i slovenských např. Česká pošta, PPL, DPD, Geis, GLS, Intime, Zásilkovna, Uloženka, TOPTRANS, DHL Express, Pošta bez hranic, Slovenská pošta, UPS, TNT, Slovak Parcel Service a Gebrüder Weiss CZ. Také podporuje dalších více než 150 aktivních služeb dopravců, mezi kterými jsou balíkové přepravy, paletové přepravy, odběrná místa, ale i zasílání do celého světa. K realizaci přímého napojení lze využít jeden z 50+ připravených modulů v ERP, WMS nebo e-shopových systémech, případně se lze napojit přímo.

Balíkobot ušetří při expedici zásilek průměrně 36 % času zaměstnanců. Cena přepravy i uzavřené smlouvy s dopravci zůstávají zachovány. Balíkobot není přepravní služba, ale technologie pro automatickou expedici, tisk štítků a sledování zásilek. Expedice tak může probíhat přímo z firemního systému, je automatická a díky propracované validaci disponuje nulovou chybovostí. Hlavním přínosem pro firmy je ale úspora desítek procent času při expedici zásilek. Detailněji lze přínosy vidět v případových studiích nebo videu pod odkazy níže.

Zdroj a foto: Balikobot.cz

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010