Sen o vodě míří do Národního filmového archivu

1940 zobrazení

Reklamní spot Mattoni „Sen o vodě“, jehož unikátní grafické zpracování je dílem české grafičky Míly Fürstové, bude uložen v Národním filmovém archivu (NFA). Spot byl vybrán zástupci NFA pro svou uměleckou hodnotu, bude uchován pro budoucí generace a ke studijním účelům. Spot Mattoni se tímto zařadí mezi akvizice NFA, jež jsou něčím výjimečné.

Reklamní spot vznikl rozpohybováním motivu nové etikety přírodní minerální vody Mattoni, kterou vytvořila Míla Fürstová. „Spot ,Sen o vodě‘ je inspirován životem Heinricha Mattoniho, ale snaží se vyprávět univerzální příběh o dětském snění, které se naplňuje, když je člověk odhodlaný se svého snu nikdy nevzdát. Malý chlapec nabírá čirou vodu z pramene a plní ji mnoho sklenic. Voda jako téma je neustále přítomna v mém díle. I zde ji používám v pravém slova smyslu, ale i metaforicky, jako symbol toku lidského života či symbol vitality a naděje,“ přibližuje motiv Míla Fürstová. Na tvorbě reklamy se produkčně podílelo studio MagiLab a o režii se postaral Peter Hirjak.

Právě jedinečnost kampaně stavící na éterickém výtvarném zpracování Mílou Fürstovou NFA zaujal. Reklamu Mattoni do archivu vybrala Michaela Mertová, kurátorka animovaného filmu NFA.

„Reklamní snímek Sen o vodě značky Mattoni je v kontextu současné tvorby unikátní pro volbu českého autora, jehož jméno je i součástí rozsáhlé kampaně. V době, kdy většina reklamních snímků upřednostňuje použití nejnovějších technologií a usiluje spíše o přiblížení se globálním vzorům, je rozhodnutí značky Mattoni postavit do čela své nejnovější kampaně autorský rukopis výtvarnice Míly Fürstové a klasickou technologii animace ojedinělé. Osobitý styl Míly Fürstové nezapře české kulturní kořeny, přestože tato autorka žije dlouhá léta v zahraničí. Důrazem na zachování rukopisu výtvarníka navazuje Sen o vodě na tradici české školy animovaného filmu. Z hlediska naší animované tvorby z posledních let se řadí mezi nejzajímavější reklamní snímky, a proto byl i vybrán do sbírky Národního filmového archivu,“ popisuje důvody výběru Michaela Mertová.

Výběr reklamních videí, jež se uchovávají v NFA, se řídí přísnými kritérii, a proto zde mají své místo jen unikátní počiny. „Oslovení ze strany NFA je pro nás velkou poctou. Vnímáme jej zároveň jako potvrzení, že má smysl věnovat se výjimečným projektům, které mají přesah mimo klasickou reklamu.“ dodává Alessandro Pasquale, generální ředitel Karlovarských minerálních vod.

Limitovanou edicí lahví přírodní minerální vody Mattoni s uměleckou etiketou, jež žije svým životem v reklamním spotu „Sen o vodě“, spolupráce KMV s grafičkou Mílou Fürstovou nekončí. Letos v létě byly její velkoformátovou grafikou přelepeni také Mattoni orli u dálnic D1 a D5, čímž byly fakticky přeměněni na umělecká díla v krajině.

Zdroj a foto: Karlovarské minerální vody