Nielsen Admosphere bude pro ATO od roku 2018 realizovat robustní projekt crossplatformního měření

Společnost Nielsen Admosphere v pondělí podepsala smlouvu s Asociací televizních organizací (ATO) na crossplatformní elektronické měření sledovanosti a konzumace obsahu v České republice v letech 2018–2022. Od roku 2018 tak bude peoplemetrové měření rozšířeno o měření videoobsahu šířeného přes internet. Připravená je i možnost propojení dat klasického živého a odloženého sledování televize s daty o sledovanosti videí na internetu.

Projekt měření předložený do výběrového řízení obsahoval všechny čtyři části požadované zadavatelem – televizní měření, měření videoobsahu, kombinace dat z obou těchto zdrojů a mnoho rozšiřujících variant v rámci volitelných opcí.

V ceně základního televizního měření je zahrnut rozsáhlejší zaváděcí a kontinuální výzkum, měření až 100 stanic, měření sledovanosti v reálném čase (na celém panelu) a rozšíření Adwind Kite Lite o práci s dalšími datovými zdroji.

V rámci digitální části projektu zajistí Nielsen Admosphere census měření videoobsahu. Pro tento účel budou využívány vybrané technologie Nielsen, které jsou rozšířené nejen v USA, ale i v mnoha zemích Evropy a světa. Další technologie Nielsen měření jsou připraveny pro případ, že se ATO rozhodne využít svého práva na některé služby uvedené v opci. Uživatelé dat by tak získali celosvětově srovnatelné výpočty crossplatformních ukazatelů přes televizi a videoobsah.

Zkombinovali jsme českou technologii ušitou na míru lokálním podmínkám s produkty digitálního měření, které používá Nielsen ve světě. Díky tomu jsme byli schopni nabídnout českému trhu řešení, které přesahuje požadavky zadavatele a je zároveň i velmi efektivní a ekonomické. Celá nabídka se u nás připravovala s ohromnou energií a intenzitou skoro tři měsíce. Byla opravdu detailně propracovaná, aby ATO vidělo, že co slíbíme, umíme i zrealizovat,“ uvedla předsedkyně představenstva Nielsen Admosphere Tereza Šimečková. Podle komentáře místopředsedy představenstva Nielsen Admosphere Michala Jordana se jedná o zatím historicky nejrozsáhlejší projekt v Česku, který si klade za cíl stát se efektivním a robustním řešením pro český trh.

Mimo měřicí technologie, tzv. peoplemetrů umístěných v domácnostech televizního panelu, bude v projektu využita site-centric technologie měření videoobsahu na internetu Nielsen SDK nainstalovaná na serverech jednotlivých vysílatelů.

Rozšíření projektu o měření digitálního obsahu přirozeně reaguje na současnou technologickou rozmanitost v možnostech šíření videoobsahu. Nejzásadnější novinkou od roku 2018 bude měření sledovanosti televizního obsahu mimo televizní obrazovky, tedy na koncových zařízeních typu PC, mobil a tablet (v prohlížečích i aplikacích). V případě televizorů dojde k rozšíření o měření HbbTV na Smart TV,“ doplnil ředitel elektronických měření David Satranský.

Nově připravovaný projekt nebude náročný jenom po technologické stránce, ale i po stránce matematicko-statistických metod.

Naplnit všechny požadavky zadavatele ve věci statistického modelování byla docela výzva,“ řekl hlavní analytik projektu Tomáš Hanzák a dodal, že se na realizaci některých částí projektu vyloženě těší.

 

Zdroj a foto: Nielsen Admosphere

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010