Německá ambientní kampaň Equalicare upozorňuje kreativním způsobem na téma Pink Tax
Ženy platí za hygienické potřeby určené mužům až dvakrát více než samotní muži. I v případech, kdy některé produkty mají stejné složení. Ve skutečnosti se některé liší pouze barvou balení – růžovou namísto modrou. Navíc ženy vydělávají za svou práci o 21% méně než muži.
To všechno jsou důvody, proč německá reklamní agentura Serviceplan vytvořila ambientní kampaň Equalicare s cílem zvýšení povědomí o celém tématu Pink Tax.
Pin Tax, v českém překladu Růžová daň, je ekonomický fenomén, kterému jsou připisovány charakteristiky genderové diskriminace. Poprvé se pojem „růžová daň“ objevil v roce 1990 v Kalifornii pod názvem „Woman tax“ (ženská daň). Jméno je odvozeno od faktu, že většina produktů, kterých se růžová daň týká, se vyrábí v růžových barvách. Tato daň není zavedený úřední termín, nýbrž označení jevu, kdy výrobky, které jsou prodávány jako výrobky speciálně pro ženy, stojí více než ekvivalentní výrobky pro muže.
O kampani:
Reklamní agentura: Serviceplan Group, Mnichov, Německo
Digitální agentura: Plan.Net Campaign, Mnichov, Německo
Produkční společnost: Neverest GmbH
Director: Peter Haueis
Copywriter: Niklas Scholz
Země: Německo
Nasazení: listopad 2019
Zdroj: adsoftheworld.com, wikipedia.org, foto: adsoftheworld.com