Německá ambientní kampaň Equalicare upozorňuje kreativním způsobem na téma Pink Tax

Ženy platí za hygienické potřeby určené mužům až dvakrát více než samotní muži. I v případech, kdy některé produkty mají stejné složení. Ve skutečnosti se některé liší pouze barvou balení – růžovou namísto modrou. Navíc ženy vydělávají za svou práci o 21%  méně než muži.

To všechno jsou důvody, proč německá reklamní agentura Serviceplan vytvořila ambientní kampaň Equalicare s cílem zvýšení povědomí o celém tématu Pink Tax.

Pin Tax, v českém překladu Růžová daň, je ekonomický fenomén, kterému jsou připisovány charakteristiky genderové diskriminace. Poprvé se pojem „růžová daň“ objevil v roce 1990 v Kalifornii pod názvem „Woman tax“ (ženská daň). Jméno je odvozeno od faktu, že většina produktů, kterých se růžová daň týká, se vyrábí v růžových barvách. Tato daň není zavedený úřední termín, nýbrž označení jevu, kdy výrobky, které jsou prodávány jako výrobky speciálně pro ženy, stojí více než ekvivalentní výrobky pro muže.

O kampani:

Reklamní agentura: Serviceplan Group, Mnichov, Německo

Digitální agentura: Plan.Net Campaign, Mnichov, Německo

Produkční společnost: Neverest GmbH

Director: Peter Haueis

Copywriter: Niklas Scholz

Země: Německo

Nasazení: listopad 2019

  Zdroj: adsoftheworld.com, wikipedia.org, foto: adsoftheworld.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010