Luxusní, bezobslužná i sdílená prodejna aneb rok 2022 v MORIS design

Český retail, který dva roky brzdila pandemie covidu, zaznamenal v uplynulém roce nejen návrat zákazníků, ale i několik velkých posunů. Právě i díky pandemii si velkou pozornost získaly technologie umožňující bezobslužný prodej. Návrat zákazníků podpořily i nové koncepty postavené na emocích. Zážitek z nákupu, jak zavření prodejen ukázalo, hraje v retailu stále důležitější roli a značný vliv na chování nakupujících. Zvláště pak na to, zda vůbec do prodejny vstoupí. Na náhlý přesun nakupujících musely zareagovat e-shopy. Propojení kamenných a online prodejen tak ještě posílilo a dalo vzniknout novému modelu prodeje.

Nastává doba bezobslužná

Ke vstupu do prodejny stačí jednoduchá aplikace | MORIS design

Možnost nakoupit si ve dvě ráno nebo ve státní svátek je něco, co ocení nejeden zákazník. Poskytnout takovou možnost nakupujícím je díky naší nové službě pro prodejce o dost snadnější. Od podzimu loňského roku nabízíme prodejnám kompletní řešení pro přechod na režim 24/7. Prodejce buď může využít náš koncept s bezobslužnou technologií nebo pomůžeme s přechodem na hybridní režim. Klient se tak na začátku nemusí obávat zásadních změn. Přechodem na tento režim se nejen maximalizuje potenciál prodejny i výše zisků. Prodejny tohoto typu mají nespornou výhodu při pronikání do vzdálenějších lokalit, kde by se běžná prodejna s personálem neuživila. Bezobslužné technologie totiž výrazně snižují náklady na provoz. Zároveň se na místě snadno reguluje počet zákazníků při případných protipandemických opatřeních.  O dalších výhodách bezobslužného provozu se dozvíte na Futureshop247.cz.

Zákazník až na prvním místě

Showroom Mototechna Drive | MORIS design

A s tím i jeho pohodlí a doprovodný servis. Přesně to byla hlavní kritéria nového showroomu Mototechna Drive. Ten dokázal, že i koncept sám o sobě může zákaznický servis povznést na novou úroveň. Již při vstupu klient pocítí, že se ocitl ve světě luxusu, a že on je na prvním místě. Maximální pohodlí zaručují oddělené jednací zóny poskytující maximální míru soukromí. Čekání klientům zpříjemní i VIP salonek s pohodlnými křesly a barem nabízejícím drobné občerstvení včetně vybraných alkoholických nápojů.

Každý e-shop potřebuje svou prodejnu

První sdílená prodejna v ČR Pikito | MORIS design

Naopak s úbytkem zákazníků se musely vyrovnat on-line obchody, které během pandemie zaznamenaly raketový růst. Od loňského roku však mají e-shopy možnost využívat výhody kamenné prodejny za minimální náklady a nabídnout tak úplně nový zážitek z nákupu. Pro společnost Pikito jsme vyvinuli koncept sdílené prodejny, kde v oddělených prodejních jednotkách najdete několik e-shopů. Místo funguje jako výdejna, showroom i prodejna. Díky konceptu mohou online obchody naplno pracovat s emocemi zákazníka a plně využívat in-store marketing. Ve fyzických prodejnách, zejména při čekání na výdejnu, je u nakupujících vyšší pravděpodobnost impulzivního nákupu. Díky zúženému výběru a různorodosti sortimentu navíc zákazníkova pozornost neupadá a nabízené produkty i reklamní sdělení ho tak spíše osloví.

Na co se v roce 2023 chystá MORIS design?

3D vizualizace prodejen si nyní prohlédnete díky virtuální realitě | MORIS design

V duchu evoluce se u nás ponese i letošní rok. Ten jsme zahájili na veletrhu Euroshop 2023 v německém Düsseldorfu, kde návštěvníci mohli doslova zažít naše projekty díky virtuální realitě. Tím chceme podpořit naší expanzi do DACH regionu, kterou jsme odstartovali na konci loňského roku. Naše projekty si ve 3D vizualizaci mohou prohlédnout všichni odkudkoliv na světě prostřednictvím virtuální reality i na našem webu a nasát emoce, které zažívají zákazníci. Prodejci si tak mohou vyzkoušet emoční prvky prodejny Super zoo či Sportisimo a vžít se do kůže zákazníka. Stejnou technologii pak využíváme i při vývoji nového konceptu, kdy si klient může zákaznickou cestu projít ještě před zahájením výroby.

Kromě toho chystáme na letošní rok ještě několik dalších zajímavých projektů, ale to si zatím necháme pro sebe. Všichni, kteří se ale zajímají o retail a komunikaci v místě prodeje se mají rozhodně na co těšit!

Společnost MORIS design navrhuje a realizuje prodejny, kanceláře a jiné komerční prostory. Se svými 25 lety zkušeností je lídrem na poli in-store designu a POS komunikace. Za své designy získala již celou řadu domácích i zahraničních ocenění. Poznejte projekty společnosti ve 3D vizualizaci, navštivte moris.cz/360.

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010