Ipsos využívá virtuální realitu pro výzkum

Virtuální laboratoř Virtuplex, start-up vzniklý v rámci skupiny Etnetera Group, otevřel největší prostor pro profesionální využití virtuální reality v Evropě. Až pět uživatelů najednou se může na ploše 600 m2 přirozeně pohybovat v libovolně zvoleném virtuálním prostředí.

Projekt je určen především firmám. Jedním z prvních klientů je Česká spořitelna, která s Virtuplexem spolupracovala v rámci projektu navrhování nového konceptu poboček. Strategickým partnerem Virtuplexu pro oblast výzkumu je agentura IPSOS.

„Virtuplex je svou rozlohou a vybavením v evropském kontextu naprosto unikátní. Profesionální VR brýle s rozlišením 5K, absolutní bezdrátová volnost pohybu díky backpack PC a systém trackování pohybu v prostoru, umožňují si virtuální realitu prožít bez jakéhokoliv omezení a v reálné životní velikosti, nikoliv pouze staticky prohlédnout. Využití virtuální reality, například v oblasti vývoje produktů nebo designování poboček, pomáhá firmám urychlit celý proces návrhu, následné testování a rozhodování, a v důsledku eliminovat případné chyby,“ říká spoluzakladatel Virtuplexu Martin Petrovický.

Jedním z prvních klientů Virtuplexu je Česká spořitelna, která si v rámci pilotního projektu nechala vytvořit ve virtuální realitě pobočku v Telči. 

Strategickým partnerem Virtuplexu pro oblast výzkumu je agentura IPSOS. „Zapojení do projektu odpovídá trendu na trhu: výzkum bez nejnovějších technologických aplikací se prostě neobejde,“ říká Jakub Malý, Managing Director, Ipsos a dodává: „Využití virtuální reality pomáhá rychle a efektivně řešit nejrůznější marketingové a obchodní výzvy, které jsou před firmami. Jsme rádi, že ve spolupráci s Virtuplexem máme co nabídnout.“

Arnošt Janeček (Product & Business Development Director) a Jakub Malý (Managing Director) z Ipsosu vědí nejvíc o možnostech využití virtuální reality ve výzkumu.

IPSOS představil případovou studii s porovnáním analogických modelů automobilů tří světových výrobců: šlo o experiment srovnávající měření preferencí cílové skupiny ve virtuální realitě oproti klasickému „fyzickému“ měření. Další efektivní využití virtuální reality je v oblasti testování uživatelské zkušenosti (tzv. UX testy) nejrůznějšího charakteru nebo účinného tréninku zaměstnanců, dealerů či obchodních partnerů na nové produkty a služby. 

Virtuplex je určen primárně klientům z řad firem, které ho mohou využít k řešení designu a dispozic komerčních či kancelářských prostor, k prototypování a prezentaci produktů, např. automobilů, letadel, či tramvají, dále k výzkumu a testování, vzdělávání a školení zaměstnanců, workshopům či atypickým teambuildingům a akcím pro klienty. Kromě České spořitelny s Virtuplexem spolupracuje i ŠKODA AUTO.
Využití  má samozřejmě i pro retail – nejen pro design prodejních prostor, ale i pro uspořádání zboží na ploše a v regálech. 

 Virtuplex nabízí 600 m2 prostoru pro virtuální realitu, 300 m2 zázemí v podobě baru a posezení, plně vybavené zasedací místnosti a odpočinkové zóny s leteckými simulátory. K dispozici jsou špičkové profesionální brýle české výroby VRgineers XTAL 5K a bezdrátové PC backpacky. Klienti mohou v prostoru pracovat se svým vlastním obsahem, nebo využít fullservis, který Virtuplex nabízí díky synergiím v rámci skupiny Etnetera Group, a nechat si aplikaci vyvinout na míru.

Zdroj a foto: Ipsos

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010