Reklamní investice – březen 2018

774 zobrazení

V březnu 2018 došlo k meziměsíčnímu nárůstu ceníkové hodnoty reklamy, a to o 29 %. Nejvíce si polepšila reklama v místě prodeje. Hodnoty vychází z aktuálních údajů společnosti Nielsen Admosphere. 

Nejvíce v březnu narostla hodnota reklamního prostoru u reklamy v místě prodeje (o 77 %). Zvýšení zaznamenaly i všechny ostatní mediatypy: indoor (o 43 %), rádio (o 38 %), kinoreklama (o 32 %), televize (o 29 %), tisk (o 27 %) a outdoor (o 23 %).

Pořadí žebříčku mediatypů zůstalo v porovnání s únorem nezměněné. První místa s největším využitým reklamním prostorem obsadily televize (s hodnotou reklamy ve výši 4,9 miliardy korun), tisk (1,7 miliardy korun) a rádio (750 milionů korun). Na dalších pozicích se umístily outdoor (376 milionů korun), kinoreklama (15,3 milionů korun), OOHTV* (13 milionů korun), indoor (6,1 milionů korun) a reklama v místě prodeje (4,6 milionů korun).

V březnu využili zadavatelé reklamní prostor v místě prodeje v celkové ceníkové hodnotě 4,6 milionů korun.

Zdroj: Nielsen Admosphere, a.s. (monitoring Internetu zdroj SPIR – Nielsen Admosphere, a.s.; ceny TV dle sledovanosti zdroj ATO – Nielsen Admosphere, a.s.)
bez vlastní inzerce
* Nielsen Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rádia.

 

Realizované kampaně deklarují společnosti
Instore:
POS Media Czech Republic
Outdoor: BigMedia, euroAWK, HANDY MEDIA, MEDIA INVESTMENTS, JCDecaux, Mobilboard, outdoor akzent, POS Media Czech Republic, Super Poster, Media Channel, RAILREKLAM
Cinema: Cinema City Czech, CineXpress
OOHTV: MEDIAPHARMA, ONYX TV, Media Channel, BUS TV
Indoor: POS Media Czech Republic, DYNAMIX MEDIA

* Mediatyp OOHTV: Společnosti Media Channel (Outdoor, OOH TV) a Onyx TV (OOH TV) nedodaly z provozních důvodů do termínu uzávěrky svá březnová data.