POP Display & Store Fixture Lighting

672 zobrazení

Jakým způsobem si mají maloobchodníci vybrat ty správné prvky osvětlení, které vylepší in-store prostředí, vytvoří pozitivní nákupní zážitek a k tomu i zvýší prodej?

Podle mezinárodní asociace designerů osvětlení je osvětlení zásadní pro dosažení optimálního sladění lidských potřeb, architektonického řešení a energetické náročnosti.

K dosažení této rovnováhy se v prostředí retailu využívají čtyři typy osvětlení:

  • ambientní osvětlení představuje hlavní světelné zdroje prodejny,
  • pracovní osvětlení osvětluje pracovní plochy,
  • zvýrazňující osvětlení zvýrazňuje konkrétní místa, vystavení a aranžmá za účelem vytvoření dojmu důležitosti,
  • dekorativní osvětlení se využívá k podpoře konkrétní značky.

 

Stejně jako je možné využít v maloobchodě mnoho způsobů nasvícení, existuje i mnoho různých osvětlovacích prvků. Své místo i svůj účel a čas mají ve světě maloobchodu klasické žárovky, halogenové žárovky i světelné diody.

V obchodech s výrobky pro domácnost a nábytkem se široce využívalo fluorescenční osvětlení, které ovšem kvůli náchylnosti k přehřívání nebylo ideální z hlediska požární ochrany.

Velkou radost přinesl obchodníkům i store designerům nástup světelných diod.

 

Celý text materiálu (pdf) v originále, který publikovala globální asociace Shop!, najdete zde.

 

Zdroj a foto: POPAI CE