V prvním půlroce vstoupilo do Česka 16 nových značek

  • Nejvíce jsou zastoupeny prémiové značky a brandy ze Spojených států
  • Gastronomie vede, otevírají se fast foody i tradiční restaurace
  • Ve druhé polovině roku se očekává vstup dalších významných značek na český trh
  • Luxusní segment čeká bezprecedentní vlna růstu

Na český maloobchodní trh za prvních šest měsíců letošního roku vstoupilo 16 značek. Nejčastěji šlo o módu (oblečení, obuv a doplňky – 6 značek) a gastronomii (F&B – 5 značek). Celkem 14 značek otevřelo v Praze, jedna v Českých Budějovicích, jedna v Třebíči.

Tradičně velmi silný sektor gastronomických konceptů ani letos nezahálel. Na český trh vstoupilo 5 nových značek. Lifestylový food bar dean&david otevřel svou první pobočku v pražském Máji, přičemž další pobočky se plánují na Jiřího z Poděbrad a V Celnici. Restaurace s mořskými plody Chernomorka z Ukrajiny otevřela v pražské ulici Ondříčkova. Chorvatské bistro Koykan zahájilo provoz v květnu v pražském Máji, a na druhou pražskou pobočku se zákazníci mohou těšit ještě letos v obchodním centru na Černém Mostě, tou dobou už pod názvem Westfield Černý Most. Novou restauraci otevřela rakouská značka Seven North, a to v rámci pražské pobočky hotelu Sir Prague. V pražské Vodičkově ulici se představí prodejna s italskými aperitivy  Ciao Spritz.

 Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: Gastronomie zůstává silným magnetem pro nové koncepty. Praha přitahuje značky díky pestrému publiku, silnému turistickému ruchu a živé gastro scéně. Food & Beverage segment je mimořádně dynamický a vysoce konkurenční. Nové značky sem vstupují s vědomím, že místní trh je multikulturní, mezinárodní a otevřený různorodým kulinářským zážitkům. I díky tomu patří Praha mezi nejzajímavější destinace pro rozvoj a expanzi gastronomických konceptů v Evropě.“

Móda, obuv a doplňky zůstávají silné

Sektory módy, obuvi a doplňků zůstávají tradičně silné. První prodejnu na českém trhu otevřela slovenská barefoot značka obuvi BeLenka v pražském obchodním centru Arkády Pankrác. Na nákupní třídě 28. října představila své produkty americká značka kšiltovek New Era, na Senovážném náměstí otevřela další americká značka outdoorových doplňků Peak Design. Prémiovou řadu oblečení uvedla na trh značka s. Oliver v českobudějovickém nákupním centru IGY, a to pod jménem s. Oliver Black Label. V obchodním centru OD Ládví zahájila prodej italská prodejna s dětskou módou Blukids.

Tabulka 1: Přehled maloobchodních značek, jež v první polovině roku 2025 vstoupily do České republiky

Značka Země původu Sektor
Another World USA Volný čas
Bath & Body Works USA Oblečení
Be Lenka Slovensko Obuv
Blukids Itálie Oblečení
Canyon Bikes Německo Sport
CHANEL Fragrance and Beauty Francie Kosmetické produkty
Chernomorka Ukrajina F&B
Ciao Spritz Itálie F&B
dean&david Německo F&B
Koykan Chorvatsko F&B
Ksisters Slovensko Kosmetické produkty
New Era USA Doplňky
Peak Design USA Doplňky
s. Oliver Black Label Německo Oblečení
Seven North Rakousko F&B
Woolworth Německo Smíšené zboží

Zdroj: Cushman & Wakefield

Kosmetika je trendy, luxusní sektor bude letos nejsilnější v historii

Jednou z nejvýznamnějších značek, která k nám během prvního půlroku vstoupila, je americká značka kosmetiky Bath & Body Works, s prodejnou v pražském Westfield Chodov. První prodejnu na českém trhu zde představila též prodejna korejské kosmetiky Ksisters, původem ze Slovenska.

V luxusním segmentu spustil v červnu provoz první Fragrance and Beauty butik značky CHANEL. Ta doposud měla jen plnoformátový obchod v Pařížské ulici. Svou prodejnou v nově zrekonstruovaném barokním Paláci Savarin v pražské ulici Na Příkopě však vstupuje do segmentu zdraví a krásy, po vzoru západoevropských měst, kde už takové prodejny má.

Letošní rok má být, co se týče počtu nově vstupujících luxusních značek, opět rekordní. V rámci hotelu Fairmont Golden v Prague v Pařížské ulici otevřou v létě své první prodejny značky Ermanno Scervino, Grenardi, Damiani a Pasquale Bruni. Doplněny budou dalšími značkami, které již na českém trhu jsou – MaxMara a La Table, a také galerií soudobého umění KodlContemporary, která se představí v září. Novinkou na českém trhu bude také prodejna luxusních parfémů Nicolaï, která zahájí provoz v červenci v sousední Široké ulici.

 Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „Nikdy v historii jsme neviděli tolik plánovaných vstupů prémiových a luxusních značek a otvírání nových prodejen během jednoho roku. Klíčová je především Pařížská ulice a její přilehlé okolí, kde se profiluje nová luxusní osa. Vznikající clustery posilují atraktivitu lokality a zvyšují její mezinárodní reputaci.“

Hlavní partner

Partneři

Alianční partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010