7/2025 Jakub Zámrský, Kytary.cz: „Online tržiště neřeší servis ani komunitu hudebníků, jen prodej.“

S Jakubem Zámrským, vedoucím prodejen a servisního centra Kytary.cz jsme se sešli v Modřanech v jejich prodejně, která obsadilo 1. místo v soutěži Visa Czech Topshop za rok 2024 a stala se tak absolutním vítězem roku. Bavili jsme se nejen o samotné prodejně, nebo o projektu razzor cases, ale také o komunitě hudebníků, která je kolem prodejny navázaná. Nezapomněli jsme ani na zákazníky, kteří mohou v prostorách prodejny využít zkušebny nebo si v chill-out zóně dát kávu. Prodejna spolupracuje se známými hudebníky na vydávání učebnic a dalších materiálů jak pro začínající či pokročilé muzikanty, tak i např. profesionální zvukaře.

První otázka nemůže být jiná než, co říkáte na vítězství v soutěži Visa Czech Top Shop za rok 2024?

Jsme z něho nadšení a máme velkou radost. Vítězství v soutěži podtrhuje to, o co se snažíme a že směr, kterým jdeme, je správný. Zadání od majitelů znělo, že chtějí mít prodejnu, jakou tady nikdo nikdy neviděl a to si myslím, že se ve všech ohledech splnilo.

Řekněte mi něco o historii vaší prodejny? Jak dlouho sídlíte tady v Modřanech?

Tenhle areál jsme odkoupili v roce 2016, kdy jsme tady byli v předchozích letech v nájmu. Byl tady centrální sklad a taková malá prodejna. Na Pražském povstání Na Děkance byla druhá letitá prodejna Kytar.cz. Čím víc ale rostla prodejna tady v Modřanech, která měla samozřejmě díky skladu obrovskou výhodu, protože člověk může mít zboží do pěti minut v ruce, tak jsme postupně došli k závěru, že mít od sebe v takhle krátké vzdálenosti dvě prodejny, nedává smysl ani logisticky ani z propagačního hlediska. V roce 2018 jsme tak přistoupili ke kompletní rekonstrukci a ukončili prodej na Pražském povstání.

Máte ještě jednu prodejnu v Brně. Plánujete otevření i v dalších městech?

Prodejnu v Brně jsme pro naše zákazníky na Moravě otevřeli v létě roku 2011. V loňském roce jsme tam udělali rozsáhlou rekonstrukci a nadále tam posilujeme skladové zásoby. V minulosti jsme měli prodejny i v dalších městech, ale se časem ukázalo, že to není naše cesta. My jdeme směrem ke zkvalitnění služeb a nabídky než kvantitou prodejen.

Jak vás napadl koncept této prodejny?

Prodejnu pro nás dělalo architektonické studio Snová továrna a pan architekt Karel Vančura přišel s touto vizí, která se po domluvě s majiteli realizovala. Celou rekonstrukci pak řídil především náš technický ředitel Tomáš Novák, který je mistr nad mistry. Samotná rekonstrukce byla neuvěřitelná, protože nejen že tady bylo staveniště, ale my jsme samozřejmě nepřerušili prodej. Měli jsme tak před budovou obrovský party stan (200 m2) a do něho jsme zboží naváželi golfovými vozíky. Skladníci takhle vozili kytary, piana prostě všechno. Ráno byla ve stanu rosa, přes den až 40 stupňů, když pršelo, drželi jsme plachty smetáky. Byly to neskutečný dva měsíce, ale i v tuhle dobu nám rostly tržby.

Kromě prodejny tady máte výrobnu Razzor cases. Mohl byste mi o ní něco říct?

My jsme vždycky chtěli mít i nějakou výrobu, nějaký životaschopný projekt, kde budeme něco vyrábět. Razzor cases se ukázaly jako velice jednoduchá, možná ne nijak extra kreativní nebo takový ten echt nápad, ale jako něco, po čem je stále poptávka. Samozřejmě trh není nafukovací, našimi klienty jsou tak nejen muzikanti, ale také výrobci dronů, galeristé, kteří do nich ukládají velké obrazy apod. Pokud si dobře pamatuju, dělali jsme “kejsy” pro velké obrazy, které cestovaly do New Yorku a dále po světě. Výrobna tady v Modřanech má tak v našem konceptu také své důležité místo.

Na webu máte parádní virtuální prohlídku prodejny, jak jste na tento nápad přišli?

Mám pocit, že pro dobré prodejny, které mají dobré eshopy, už virtuální prohlídky začínají být nutností. Mně osobně se líbila spolupráce s grafiky a se samotným studiem. Překvapila mě rychlost, s jakou to všechno nafotili/natočili. Zároveň pomocí umělé inteligence vkládají nové věci. Teď když uděláme poziční změnu na prodejně, tak ji člověk ve virtuální prohlídce nepozná, nic se neseká a vypadá to stále věrohodně a autenticky. Upřímně, tak, jak celá ta virtuální prohlídka dopadla, jsem svým způsobem trošku čekal, ale že bude až takhle interaktivní, že si tam člověk může myší zahrát na buben, probrnknout kytaru, rozsvítit nebo zhasnout světla, to fakt ne. Ještě dodám, že s touto firmou, budeme už v tomto roce dělat virtuální prohlídku i v brněnské prodejně.

Můj dotaz pramení z vašeho webu, kde píšete „cokoliv z největšího skladu ve střední Evropě k vyzkoušení na počkání“. Co si pod tím mám představit?

My máme opravdu největší objem zboží ve střední Evropě skladem. Jinými slovy a to je pro mě dost důležité, některé weby tvrdí, že něco mají skladem, ale to ještě nemusí být pravda. Oni fungují tak, že až ve chvíli, kdy jim spadne objednávka, tak začnou tu věc po dodavatelích poptávat. My, když něco máme skladem, tak to tady i fyzicky máme.

Jak vybíráte nové zboží do prodeje?

Když se bavíme třeba o kytarách, tak to vychází z po dekády osvědčených principů nebo modelů. Je to víceméně tradiční záležitost. Dále samozřejmě i výrobci reagují na světové trendy. Dost často novinky, když už se bavíme o kytarách, ale koneckonců i o bicích, tak tam jsou takzvané signature modely, které jsou vázané na jednotlivé umělce. To znamená, že daný umělec má oblíbenou nějakou značku a typ kytary a tu, ono to možná bude znít vtipně, má daný umělec po těch letech třeba odřenou, má někde nějakou samolepku apod. Tak ta se potom normálně kopíruje a vznikne z toho limitovaný kus signature. Pak jsou ještě limitky samotné, které nejsou vázané na jednotlivé umělce, jsou většinou jiné v tom, že mají odlišnou konfiguraci (např. povrchovou desku, dřevo, snímače). V případě elektrických kytar často hraje roli design. Když se bavíme o konfiguraci, tak my spolupracujeme s některými výrobci, např. Furch Guitars, který dělá akustické kytary nebo Sandberg (baskytary) a dokážeme nakonfigurovat hudební nástroj přímo podle přání zákazníka. Zákazník tak nemusí koupit to, co tady visí. Jen si řekne, z jakého dřeva chce kytaru mít, jakou má mít barvu, svým způsobem může i trošku promluvit do tvaru apod. Jinak samozřejmě se naši obchodní zástupci účastní světových hudebních veletrhů, ať už se jedná o NAMM v Kalifornii, pak jsou samozřejmě v Číně nebo v Mainheimu (Guitar Summit) atd.

Součástí vaší prodejny je také část s butikovými a luxusními nástroji. Jaký tady máte nejzajímavější nástroj?

Asi nejzajímavější typ, které nám prošel pod rukama, byl Fender Jazz Bass ze září roku 1960. Bylo to naprosto neuvěřitelné, když si představíte, jak dlouho a v jaké obrovské kvantitě firma kytary vyrábí a my tady měli právě jednu z tohoto typu baskytar jejich prvního roku. Dále jsme měli třeba Gibson Dave Grohl se signaturou Fender Stratocaster, což byla přímo koncertní kytara Michala Pavlíčka, který je naším váženým zákazníkem. Pro představu, když si vezmeme běžný model Fender Stratocaster, toho se vyrobí v řádu tisíců, ale signovaných kytar Johna Frusciante (Red Hot Chilli Peppers) se vyrobí sto a nikdy už se žádný jiný kus nevyrobí. My jsme si jeden jediný mohli koupit, pravděpodobně ještě není ani vyrobený. Pak jsou tady ještě Eric Clapton nebo Kirk Hammett z Metallicy a další. Všechny tyhle kytary, o kterých mluvím, jsou v ceně zhruba okolo 500 tisíc korun. Jsou to sběratelské kousky, které se možná podívají do studia, ale pravděpodobně nikdy na pódium. Taková kytara je pak vlastně sběratelský kousek, takové album známek.

Jaká je vaše konkurence v českém prostředí?

Tak konkurenční boj se přiostřuje, to je pravda. Nastupují různí e-commerce hráči a online tržiště – těch je opravdu hodně. Tím tady dochází k válce marží. Je fakt, že nám online tržiště ceny podtrhávají, protože neřeší servis, prodejnu ani žádnou komunitu hudebníků, řeší jenom prodej. Náš koncept je založen hlavně na synergii prodejen a eshopu se zaměřením nejen na prodej hudebních nástrojů, ale i kvalitní služby a v tom jsme unikátní. Propojení prodejny, kvalitního servisu a eshopu oceňují i naši zákazníci a my jsme za to rádi.

Kam nejdále jste nějaký hudební nástroj poslali?

Co si vybavuji, tak relativně nedávno jsme poslali buben do Trinidadu a Tobago a kolegyně na kase zase dělaly tax free pro zákazníka z Demokratické republiky Kongo. Razzor Cases na zakázkovou výrobu pak posíláme třeba do Kanady, USA nebo i do Asie.

Na jaký hudební nástroj hrajete?

Na elektrickou kytaru, jak jinak. Hrál jsem ve skupině The Unholy Preachers, která teď spí, ale vzpomínám na jedno z mnoha turné s kapelou Slobodná Európa a Sveťo Korbel, známý punkový muzikant na Slovensku, mi říká: „Kubo počúvaj ma, vy na tie gitary hráte ako divé psy!“. Takže kytara forever 😊…

autor rozhovoru: Jana Follprechtová

Hlavní partner

Partneři

Alianční partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010