P.O.P. STARS 2020 jsou Jack Daniel, MAGNUM a Veuve Clicquot

654 zobrazení

Portál Mistoprodeje.cz vyhlašuje celkové výsledky soutěže POP STAR roku 2020. V tomto ročníku soutěže zvítězila květnová kampaň Permanent Shop in Shop Jack Daniel´s.

Letos stejně jako v minulých letech, bylo ve finále hodnocen 12 vystavení, která v roce 2020 vyhrála jednotlivá měsíční kola soutěže. Hodnocena byla opět trojice kritérií: kreativní zpracování, celkové produkční provedení a potenciál upoutání pozornosti v místě prodeje.

V roce 2020 se staly vítězi jednotlivých kol tyto realizace: Endcap Dakar 2020 (leden), Kozel (únor), Heineken (březen), Dvoupaletí VELIKONOCE GLOBUS 2020 (duben), Permanent Shop in Shop Jack Daniel´s (květen), Magnum Nanuk (červen), Kofola – Kláštorná (červenec), Gliss Kur (srpen), Paletová vystavení pro cukrovinky JOJO (září), Božkov Republica (říjen), Veuve Clicquot (listopad) a Moët & Chandon (prosinec).

Za rok 2020 získala u porotců vítězství kampaň Permanent Shop in Shop Jack Daniel´s v řetězci JIP východočeská a.s. Klientem byla společnost Brown-Forman Czechia, s.r.o. a realizátorem byla společnost SÁRA, s. r. o. 

Tato realizace získala od odborné poroty celkovou známku 8,8 bodu z maxima 10 bodů. V kategorii kreativního zpracování obdržela vítězná realizace 8,6 bodů, v kritériu celkové produkční provedení získala realizace ohodnocení 9,0. V potenciálu upoutání pozornosti v místě prodeje přidělili porotci této realizaci 8,8 bodu.

Druhé místo získala u porotců červnová realizace Magnum Nanuk, která proběhla v řetězci Albert. Zadavatelem realizace a klientem byla společnost UNILEVER ČR, spol. s r.o. a realizátorem byla společnost POS Media Czech Republic s.r.o. 

Tato realizace získala od odborné poroty celkovou známku 8,4 bodu z maxima 10 bodů. Ve všech třech sledovaných kategoriích získala realizace shodně také 8,4 bodu.

Třetí místo získala listopadová kampaň Veuve Clicquot, která byla v řetězci Makro. Zadavatelem realizace a klientem byla společnost Moët Hennessy Czech Republic, s.r.o.

Tato realizace získala od odborné poroty celkovou známku 7,93 bodu z maxima 10 bodů. V kategorii kreativního zpracování obdržela vítězná realizace 7,5 bodu, v kritériu celkové produkční provedení získala realizace ohodnocení 8,0 bodu. V potenciálu upoutání pozornosti v místě prodeje přidělili porotci této realizaci 8,3 bodu.

Realizace roku 2020 hodnotila v průběhu roku pětičlenná porota, jmenovitě: JUDr. Petr Majerik – ex ředitel několika mediálních agentur, zástupce Vysoké školy kreativní komunikace, konzultant pro marketing a media, doc. PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D. – prezidentka České marketingové společnosti (ČMS) a nezávislá poradkyně pro oblast psychologie trhu, marketingových komunikací a kvalitativního výzkumu trhu, Milan Drozen – ředitel skupiny reklamních agentur CZECH PROMOTION, člen AKA, , Václav Koukolíček – Manažer externí komunikace společnosti TESCO Stores ČR za maloobchodní řetězce a Ing. Alexandr Stojčev – společnost Momentum Czech Republic, nominovaný za Aktivační agentury AKA.

Hodnocení vítězné realizace

Elegantní, komplexní prezentace odpovídající image produktu, zaujme celkovou kompozicí i detaily,“ zhodnotila vítěznou realizaci Jirka Vysekalová, prezidentka České marketingové společnosti.

K dokonalosti tady chybí skutečně málo, poctivě odvedená řemeslná práce vás skvěle vtáhne a nepustí,“ uvádí Václav Koukolíček ze společnosti TESCO Stores ČR. „Perfektně zvolené dřevěné komponenty podtrhují celkovou atmosféru a vyznění značky. Nechybí ani edukativní část o výrobě. Nepůsobí to přepláceně a všeho je tam tak akorát. Tady je třeba skutečně smeknout.“

Jednoznačně super po všech stránkách. Hodně by mě zajímalo, zda jde o lokální kreativu či převzatý koncept ze zahraničí,“ zamýšlí se nad vítěznou realizací Alexandr Stojčev ze společnosti Momentum Czech Republic.

Vystavení podporuje brand identitu produktu. V místě prodeje dělá pozornost. Jediná možnost vylepšení je více viditelný přímý prodej,“ říká Milan Drozen, ředitel skupiny reklamních agentur CZECH PROMOTION.

Rok 2020 byl pro celou ekonomiku v ČR náročný,“ říká Jiří Beran, Managing Partner portálu Místoprodeje.cz. „Retailové řetězce jsou však jedním z mála ostrůvků, kterým z covid opatření přinesly růst. Buďme rádi, že mohly dokonce poskytnout zaměstnání lidem, např. z gastro segmentu. Pozitivní je také to, že i loni poskytly prostor pro zajímavé POP reklamní instalace. Mohli jsme tak vidět velmi kreativní formy sekundárního vystavení zboží. Gratulaci posílám do Brown-Forman Czechia, s.r.o. a zároveň jejich POP agentuře SÁRA, s. r. o.”

Soutěž POP Star vnímám jako důležitou součást segmentu POP. Zvláště v dnešní době, kdy většina z nás pracuje z domovů, nemá prostor na získávání novinek a mnohdy nevnímá nejnovější trendy. Přinesení inovací je důležitým zdrojem jak pro výrobce, tak pro zadavatele. Můžeme vidět, jak se jednotlivé brandy posunují v čase, jakou podporu prodeje využívají a jak inovativní jsou. Když to člověk srovná s jinými brandy či zahraničními realizacemi získá krásný obraz aktuálního vystavení a jeho kvality. Jsem moc rád, že tato soutěž vznikla. Představuje jeden z velmi inspirativních informačních kanálů, které rádi sledujeme, “ uvádí, Ing. Marek Končitík, obchodní ředitel hlavního partnera portálu, společnosti Dago s.r.o. 

O odborném portálu Mistoprodeje.cz

Portál Mistoprodeje.cz se zaměřuje na zvýšení informovanosti, povědomí a zájmu o obor marketing v místě prodeje. Je určen zadavatelům reklamy, odborným médiím a asociacím, mediálním a kreativním agenturám, výrobcům a realizátorům reklamy v místě prodeje a také zaměstnancům, studentům a podnikatelům v oboru marketing a média.

Hlavním partnerem je společnost DAGO. Dalšími partnery jsou společnosti Showdown Displays, POS Media, CZECH PROMOTION, MORIS design, U-SLUNO a xerox. Spolupracujícími subjekty jsou asociace POPAI, HL Display, Nielsen Admosphere, Brands&Stories, Sign invention, RetailCon a VŠKK.

Kontakt:

Ing. Miroslav Oupic, šéfredaktor portálu, oupic@mistoprodeje.cz