Zákazníci se začínají vracet do prodejen s nábytkem

Podle výsledků studie GfK FURNITURE 2016 společnosti GfK Czech se mezi zákazníky prodejen s nábytkem a bytovými doplňky začíná výrazně zvyšovat podíl lidí, kteří nakupují bytové doplňky a menší nábytek. Důvodem může být to, že se do prodejen začínají vracet cenově citlivější zákazníci, kteří v období krize své nákupy odkládali a za tento sortiment neutráceli.

160215_TZ_GfK_Furniture_graf

Tento nový trend si můžeme ukázat na číslech. V minulém roce utratili zákazníci za nábytek v průměru přibližně 14 850 Kč ročně a za bytové doplňky necelých 4 200 Kč ročně, což v relativních číslech znamená, za nábytek vydali 78 procent svých výdajů a zbývajících 22 procent pak za doplňky. Přitom polovina zákazníků (51 procent) vydává ročně za nábytek a doplňky pouze částku do 10.000 Kč. Nejvíce za nábytek a bytové doplňky utrácely mladší věkové kategorie do 39 let, lidé s vysokoškolským vzděláním a rodiny s dětmi.

Pokud minulý rok hodnotíme z hlediska nábytkářských kategorií, pak zákazníci nejčastěji nakupovali koupelnový nábytek (34 procent zákazníků), šatní skříně (33 procent), pohovky a křesla (33 procent), komody (33 procent) a postele (33 procent). Z bytových doplňků se nejvíce nakupovalo ložní prádlo (70 procent respondentů), kuchyňské nádobí (65 procent) a osvětlení a svítidla (64 procent).

Je zajímavé se podívat i na místo prodeje. Více než 2/3 zákazníků dávají při nákupu nábytku a bytových doplňků přednost velkoplošným specializovaným prodejnám. Dominantním hráčem na českém trhu je stále s velkým náskokem IKEA, a to jak pro nákup nábytku, tak bytových doplňků. Druhou nejoblíbenější prodejnou pro nákup nábytku je ASKO a pro nákup bytových doplňků JYSK.

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010