Značka Opavia používá pšenici z udržitelné produkce

70 zobrazení

Společnost Mondelēz International i letos rozšiřuje program pro udržitelné pěstování pšenice v České republice. Značka Opavia nyní v celé své šíři využívá pšeničnou mouku vypěstovanou podle pravidel Iniciativy Harmony. Logo tohoto programu budou mít postupně všechny produkty umístěné na svých obalech. Jde tak o významné rozšíření celého projektu, který v České republice funguje už řadu let, avšak dosud pokrýval pouze část portfolia značky Opavia, především produkty BeBe Dobré ráno.

V roce 2020 pěstovalo podle standardů Iniciativy Harmony pšenici 38 pěstitelů z Čech i Moravy. Tento rok se jejich počet zvýšil na 42. Tuto základní surovinu pro sušenkové a oplatkové produkty zpracovávají v současné době tři lokální mlýny, které ji dodávají všem třem českým továrnám společnosti Mondelez.

Zemědělství fungující podle principů trvalé udržitelnosti, například v souladu s pravidly Harmony, je schopné zachovat produktivitu v dlouhodobém měřítku a být sociálně, environmentálně a ekonomicky přínosné,“ říká Ivana Tůmová, generální ředitelka společnosti Mondelez pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko. „Program Harmony naší firmy partnersky spojuje zemědělce, kteří se nacházejí v lokalitách blízkých našim výrobním závodům v Opavě, Lovosicích a Mariánských Lázních.

Cílem Iniciativy Harmony je podpořit produkci udržitelnější pšenice a omezit její dopad na životní prostředí a biologickou rozmanitost, přičemž pěstitelské zásahy a ošetření se používají jako krajní opatření. Náročné postupy pokrývají každou fázi pěstování pšenice a začínají výběrem vhodných odrůd pšenice. Iniciativa Harmony se zaměřuje na ochranu půdy a vody, snižování emisí uhlíku a ochranu místní biologické rozmanitosti. Tři procenta pšeničných polí jsou ponechána pro osetí speciálně vybranými medonosnými květinami, což pomáhá rozvoji biodiverzity. Respektování principů Harmony při pěstování je podrobováno každoročním nezávislým auditům.

 

Zdroj a foto: Mondelēz International