Virtuální interakce jsou „stejně dobré jako fyzická přítomnost“ téměř pro čtvrtinu online zákazníků

3851 zobrazení

GfK zveřejnila výsledky výzkumu ve 22 zemích, podle kterého téměř čtvrtina online zákazníků (23 procent) souhlasí s tím, že virtuální interakce s lidmi nebo virtuální návštěvy míst mohou poskytnout stejný zážitek, jako když je člověk na místě osobně. Těch, kteří s tímto výrokem nesouhlasí, je jen 15 procent.

GfK-Infographic-Virtual-interactions-smaller

Příležitostí pro virtuální interakci v běžném životě stále přibývá, ať už jde o video konference v práci, „face timing“ prostřednictvím chytrého telefonu, chatování na facebooku či WhatsApp atd., nebo dokonce o poznávání měst a míst jako jsou restaurace nebo muzea pomocí Google Street view nebo 3D-Panorma. Poskytnou ale tyto interakce stejně kvalitní zážitek, jako když je člověk prožívá přímo na místě?

Souhlas s tím, že virtuální interakce mohou být stejně dobré jako reálný život, se vyslovuje nejvíce lidí ve věku 20-29 let (28 procent) a 30- 39 let (27 procent). Tím se jasně dostávají před teenagery, kteří s 22 procenty představují další nejvíce „virtuálně orientovanou“ generaci.

Není žádným překvapením, že souhlas s tímto názorem rychle klesá u starších generací. Jeden z pěti lidí ve věku 50-59 let (20 procent)  nesouhlasí s tím, že by virtuální interakce mohly bý stejně dobré jako osobní kontakt oproti 15 procentům lidí, kteří hlasovali kladně; a ve věkové kategorii nad 60 let nesouhlasí skoro jedna třetina (27 procent) oproti jednomu z deseti lidí (11 procent), kteří souhlasí.

 

Nejvíce „virtuálně orientovaných“ lidí je v Brazílii a Turecku, naopak nejméně v Německu a ve Švédsku

Brazílie a Turecko jsou na prvním místě z hlediska počtu spotřebitelů, kteří se domnívají, že virtuální interakce mohou poskytnout stejný zážitek, jako když je člověk prožívá přímo na místě. V obou zemích to tvrdí jedna třetina lidí (34 procent). Za nimi následuje Mexiko (28 procent), Čína (27 procent) a Rusko (24 procenta)

Tyto výsledky platí téměř pro všechny typy podnikání. Ať už jde o byznys, který využívá rozšířenou realitu ke zlepšení marketingu a reklamy, či firmu, která pořádá video konference za účelem snížení cestovních výloh – vědět, které trhy a které spotřebitelské segmenty jsou nejvíce otevřeny virtuálním interakcím, představuje informaci zásadního významu.

GfK-Infographic-Virtual-procenta - země - smaller

Na opačném konci stupnice zaujímá první místo Německo skoro s jednou třetinou (32 procent) online zákazníků, kteří nesouhlasí s tím, že virtuální interakce může být stejně dobrá jako interakce osobní. Po něm následuje Švédsko s 29 procenty a pak jsou dva „těsné“ výsledky: Česká republika a Belgie, jež mají takových spotřebitelů jen o málo více než jednu čtvrtinu (26 procent) a Nizozemí a Spojené království, kde tito spotřebitelé tvoří necelou jednu čtvrtinu (23 procent).

 

Kompletní výsledky výzkumu ve 22 zemích si můžete stáhnout zde.

 

O průzkumu

Společnost GfK uskutečnila ve 22 zemích online průzkum u více než 27 000 spotřebitelů ve věku od 15 let výše. Sběr dat byl dokončen v červnu 2015. Data byla vážena tak, aby na každém trhu odrážela demografické složení online populace ve věku 15+. Do průzkumu byly zahrnuty následující země: Argentina, Austrálie, Belgie, Brazílie, Kanada, Čína, Česká republika, Francie, Německo, Hongkong, Itálie, Japonsko, Mexiko, Nizozemí, Polsko, Rusko, Jižní Korea, Španělsko, Švédsko, Turecko, Spojené království, USA.