Úloha prodejen se po pandemii změnila – lidé vyhledávají především zážitek

Během pandemie se nakupující přesunuli do online světa a e-shopy tak zaznamenaly rekordní tržby. Skoro to až vypadalo, že se zákazníci přesunuli na internet již na dobro. Po zrušení mimořádných opatření se ale ukázalo, že kamenné obchody ještě nejsou ze hry. Prodejny totiž umí něco, co e-shop ne. Poskytnout zákaznický zážitek. Ten má v online světě omezené možnosti. Naopak prodejna dokáže kombinací zážitkových prvků vyvolat u zákazníků emoce a následně je proměnit v uskutečněný nákup.

Že si toto uvědomili i samotní prodejci je znát i v České republice. Své prodejny mění na moderní showroomy a zážitková místa. A to nejen pomocí moderního designu. Čím dál více vyhledávají odborníky na in-store design, kteří jim do prodejny zakomponují i tzv. „fun prvky“ – tedy designové prvky poskytující především zážitek a přidanou hodnotu. Například řetězec Super zoo chytře využívá prodej živých zvířat k vytvoření atraktivních expozic přívětivých pro zvířata a zajímavých pro zákazníky. Jedná se například o odpočinkovou zónu s pohodlnými křesílky a měsíčními medúzami v pražském Zličíně. Prodejna tak láká nakupující na nevšední zážitek, jež následně vede k neplánovanému nákupu.

Super zoo ale není zdaleka jediná značka, která se novému chování zákazníků přizpůsobuje. Čím dál více společností se ve svých prodejnách zaměřuje na zákazníka, a i na fakt, že tam přišel příjemně strávit svůj volný čas. Především prodejny provozující i e-shop se více než na samotný prodej soustředí na funkce showroomu a na emoce zákazníka. Český retail se tak posouvá kupředu, čemuž pomáhají i projekty typu VISA Czech Top Shop. Díky němu mohou prodejny zjistit, kde jsou jejich mezery, vzdělávat se a dále se rozvíjet. V MORIS design jsme moc rádi, že jsme součástí tohoto projektu. Máme tak možnost posouvat dál český a slovenský retail, a to nejen skrze naše klienty.

autor: Adam Klofáč, MORIS design

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010