Srpnový výstav piva pro tuzemský trh se oproti stejnému měsíci loňského roku snížil o 15,2 %

Hlavním důvodem tohoto snížení výstavu je nadprůměrně teplé a suché počasí v srpnu 2018, které se letos již nezopakovalo. Druhý prázdninový měsíc roku 2019 měl výrazně více deštivých dnů a bouřek a to i v porovnání s letošním červencem, spotřeba piva a na ni navázaná výroba tak klesly i ve vzájemném porovnání těchto dvou měsíců.

Pokles zaznamenal i export, který byl oproti srpnu 2018 nižší o 8,5 %. To je v posledních letech vzácný jev, protože vývoz piva stabilně roste a je tahounem rozvoje pivovarské ekonomiky. To potvrzují i kumulované ukazatele za prvních 8 měsíců letošního roku, kdy byl export oproti srovnatelnému období 2018 vyšší o 4,4 %.

Celkový výstav za srpen výsledně meziročně poklesl o 13,6 %.

Srpnový pokles se proporcionálně projevil napříč všemi druhy piva i typy obalů. Struktura tuzemského trhu tak zůstala víceméně nezměněna. Trvá postupné posilování ležáků na úkor výčepního piva. Dominují světlá piva a roste obliba piva čepovaného z tanků a také nápojů na bázi piva, tzv. pivních mixů.

Z hlediska ochrany životního prostředí je pozitivním trendem snižující se podíl piva prodávaného v PET lahvích. Přestože si tento obal u piva nikdy nevydobyl zásadnější postavení, je potěšitelné, že už druhým rokem jeho podíl klesá. Dominantním způsobem přepravy piva ke konzumentům zůstávají tanky, sudy a vratné skleněné lahve (dohromady na ně připadá přibližně 75 % tuzemské spotřeby).

Zdroj: Český svaz pivovarů a sladoven, foto: Plzeňský Prazdroj

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010