Rozsah nákupní horečky při zaznamenání koronaviru
Nákupní horečka se projevila iu českých a slovenská spotřebitelů. I když Slovensko zaznamenalo první potvrzený případ COVID-19 jen dnes, Slováci pozorně sledovali situaci v jiných zemích a hlavně u našich českých sousedů a začali se zásobovat.
Nielsen vytipoval kategorie, které jsou významnější z hlediska tržeb a porovnal vývoj tržeb v minulém (tj 9. týdnu) tohoto roku se stejným obdobím minulého roku a ke srovnání připojujeme i srovnání růstu tržeb během celého roku 2019 vs. 2018.
Např. tržby za mouku vzrostly v ČR 9. týdnu 4x oproti stejnému období minulého roku, extrémně narostly tržby za čisticí prostředky na ruce (bez vody) – 14-krát a trojnásobně i mýdla.
Výzkumná společnost Nielsen nadále sleduje, jak se bude situace vyvíjet jak v ČR, tak v SR.
Zdroj: Nielsen, foto: pixabay.com