ROSSMANN je nejrychleji rostoucí drogerií na českém trhu

530 zobrazení

Drogistická síť ROSSMANN loni znovu upevnila svou pozici klíčového hráče na globálním i českém trhu. Koncern zakončil rok 2020 s obratem ve výši 10,35 miliardy eur, což představuje meziroční nárůst o 3,5 %. Tržby v České republice se ve srovnání s rokem 2019 zvýšily dokonce o 8,1 % na více než 4 miliardy Kč. Na tuzemském trhu tak společnost ROSSMANN celkem za poslední tři roky rostla ve srovnání s konkurencí (dm drogerie, Teta, TOP drogerie) více než dvojnásobným tempem. K úspěchu přispěl digitální věrnostní program, modernizace
a rozšiřování prodejen, brandová kampaň a zařazování nových sortimentů. Právě proaktivním přístupem zaměstnanců a rozmanitou nabídkou produktů společnost potvrdila svoji flexibilitu a schopnost reagovat i v době krize včas na změny nákupního chování zákazníků. Obliba drogerie ROSSMANN plyne v neposlední řadě také z jejího kladného postoje ke společenské odpovědnosti.

Mateřská společnost sítě drogerií ROSSMANN Dirk Rossmann GmbH dosáhla v roce 2020 tržeb 10,35 miliardy eur. Ve srovnání s dosud rekordním rokem 2019 tak koncern, jenž provozuje přes čtyři tisíce prodejen v osmi evropských zemích, navýšil svůj obrat o 3,5 %. Za růstem tržeb stojí především schopnost společnosti pružně reagovat na krizovou situaci způsobenou koronavirovou pandemií. Významný podíl na úspěchu společnosti má také expanze do nových lokalit, modernizace stávajících prodejen a investice do technologií, které zákazníkům v mnohém usnadňují nákup. Výhodou je i široký sortiment produktů, jehož součástí jsou také mezi zákazníky oblíbené produkty privátních značek za příznivé ceny.

Více než polovinu svých prodejen provozuje ROSSMANN v Německu, kde jeho obrat oproti předchozímu roku vzrostl o 4,7 % na 7,33 miliardy eur. V dceřiných společnostech, tj. v České republice, Polsku, Maďarsku, Španělsku, Turecku, Albánii a Kosovu, vzrostl obrat společnosti celkem o 2 % na 3,02 miliardy eur.

V době pandemie potvrdila firma svou sílu i tím, že ji americký časopis Forbes zařadil na 54. příčku žebříčku nejlepších světových zaměstnavatelů, což je zároveň nejlepší hodnocení mezi německými maloobchodníky. V současné době zaměstnává celý koncern 56 300 lidí a provozuje celkem 4 244 prodejen, což je o 156 více prodejen než v roce 2019. I letos počítá koncern ROSSMANN s další expanzí. Plánuje investice v celkové výši 200 milionů eur a otevření dalších 195 prodejen.

Na českém trhu roste ROSSMANN nejrychleji ze všech

Na českém drogistickém trhu se společnosti ROSSMANN loni podařilo navýšit tržby meziročně o 8,1 % na 4 miliardy Kč, což podle údajů výzkumné a analytické společnosti Nielsen představuje ve srovnání se zbytkem trhu o tři procentní body rychlejší růst. V období 2018–2020 rostl ROSSMANN ve srovnání s konkurencí dokonce více než dvojnásobným tempem. Svůj obrat zvýšil o 22 %, zatímco ostatní hráči přidali jen 10 %.

Ačkoliv rok 2020 přinesl řadu omezení souvisejících s koronavirovou pandemií, dokázal se řetězec ROSSMANN přizpůsobit neustále se měnícím podmínkám pro provoz prodejen. Společnosti se díky tomu dařilo poskytovat vždy služby, které nejenže splňovaly veškerá protiepidemická opatření, ale zároveň vyhovovaly požadavkům i těch nejnáročnějších zákazníků. Během loňského roku si ROSSMANN na trhu s drogistickým zbožím navíc připsal i několik prvenství jako například zavedení samoobslužných pokladen a spuštění digitálního věrnostního programu. To dokazuje, že společnost neustále pracuje na zlepšeních, která vycházejí vstříc požadavkům moderní doby.

Samoobslužné pokladny a výhody díky mobilní aplikaci

Jako první v segmentu drogistů zavedl ROSSMANN samoobslužné pokladny. Pro pilotní projekt byly vybrány dvě pražské prodejny ROSSMANN v OC Arkády Pankrác a OD Máj. Projekt samoobslužných pokladen byl spuštěn mimo jiné za účelem zkvalitnění služeb právě v důsledku opatření vzniklých během pandemie. Pokladny jsou totiž bezhotovostní a podporují bezkontaktní nákup, což celý nákupní proces navíc urychlí.

Pro své zákazníky ROSSMANN v roce 2019 v Česku spustil také digitální věrnostní program ROSSMANN CLUB, jenž členům prostřednictvím mobilní aplikace přináší výhodné nabídky a slevové akce. Během několika měsíců se tato aplikace stala jednou z nejstahovanějších aplikací svého druhu v České republice. Nyní ji využívá několik set tisíc zákazníků zákazníků a každým dnem přibývají noví.

Koronavirová krize a s ní související opatření do značné míry změnily nákupní chování zákazníků. Ti se při nákupech samozřejmě snaží co nejvíce omezit kontakt s ostatními lidmi a nakoupit vše potřebné na jednom místě. Co nejrychlejší nákup na prodejnách a digitalizace našich služeb jsou určitě trendy, v kterých chceme pokračovat i v budoucnu.,“ uvádí Olga Stanley, manažerka komunikace ROSSMANN v České republice.

Zdroj a foto: ROSSMANN