První polovina roku 2024 je rekordní, do Česka přišlo zatím 20 nových značek

  • Dominují prémiové a luxusní brandy mířící především na pražskou high street
  • Letošek bude patřit kosmetice a gastronomickým konceptům

Na český maloobchodní trh za prvních šest měsíců letošního roku vstoupilo 20 značek. Tento počet je v meziročním srovnání za stejné časové období rekordní. Nejčastěji šlo o kosmetiku (Zdraví a krása – 6 značek) a gastronomické koncepty (F&B – 5 značek). 19 z nich otevřelo v Praze, pouze jedna v outletovém centru v moravských Hatích.

Nejvýznamnějším vstupem na český trh byly v prvním pololetí značky Balmain Hair Couture, Parfums Christian Dior a Le Labo, které jako jediné z nově vstupujících řadíme do luxusního segmentu. V sekci kosmetiky dále vstoupily značky Sister’s Aroma z Ukrajiny a Spa Ceylon ze Srí Lanky.

Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „Můžeme potvrdit, že dále vedeme jednání s několika luxusními a prémiovými značkami kosmetiky, jež mají zájem o vstup na český trh. Tento trend ukazuje, že Česká republika se stává stále atraktivnější destinací pro luxusní značky, které zde vidí rostoucí potenciál.“

Očekávané gastronomické značky

Z gastronomických konceptů u nás otevřel slovenský fast food Amerikanos, ukrajinský fine dining Nai, maďarský The Box Donut, turecké cukrovinky Malatya Pazari či bubble tea Makamaka, který na místním trhu nahradil taiwanský Chatime.

Nejočekávanějším vstupem v oblasti gastronomie je v letošním roce jednoznačně americký fast food Five Guys. Ten by měl otevřít svůj první provoz v rámci nově otevřeného obchodního centra Máj na Národní třídě v Praze. Jeho protipólem, s nabídkou sekce zdravých jídel a salátů, bude dean&david, který svou první pobočku otevře rovněž v obchodním centru Máj. Hned ve vedlejším obchodním centru Quadrio mu ještě letos bude konkurovat gruzínský koncept zdravého občerstvení SKA. Ten svou první pobočku otevře nejdříve v Kaprově ulici v Praze.

„Vstup nových gastronomických konceptů, zpravidla z okolních zemí, potvrzuje diverzifikaci a dynamiku českého trhu. Spotřebitelé vyhledávají stále rozmanitější kulinářské zážitky,“ říká Jan Kotrbáček. „S tím, jak se mění stravovací návyky a roste poptávka po zdravých a kvalitních potravinách, očekáváme, že se v blízké budoucnosti objeví ještě více inovativních a specializovaných konceptů.“

Maloobchodní značky, které do České republiky vstoupily v prvním pololetí roku 2024

Značka Země původu Sektor Umístění Adresa/Projekt
Amerikanos Slovensko F&B Obchodní centrum Máj
Balmain Hair Couture Francie Zdraví a krása High Street Dlouhá
Bikkembergs Itálie Oblečení Obchodní centrum Slovanský dům
Danyberd Francie Oblečení High Street Wenceslas Square
DJI Čína Elektronika Kancelářský projekt Masaryčka
Europa Experience Belgie Volný čas a zábava High Street Národní
Eyerim Slovensko Doplňky High Street Palác Karlín
IEM Spa Slovensko Zdraví a krása Kancelářský projekt Masaryčka
Kave Home Španělsko Nábytek a domácnost Kancelářský projekt River Garden I
Le Labo USA Zdraví a krása High Street Vězeňská
Makamaka Slovensko F&B High Street Jungmannova
Malatya Pazari Turecko F&B Obchodní centrum NC Fénix
MIA Dynamics USA Elektronika High Street Míšeňská
Nai Ukrajina F&B High Street Kobrova
Parfums Christian Dior Francie Zdraví a krása Obchodní centrum Westfield Chodov
Sister’s Aroma Ukrajina Zdraví a krása Obchodní centrum Westfield Chodov
Spa Ceylon Srí Lanka Zdraví a krása High Street Vinohradská
The Box Donut Maďarsko F&B Obchodní centrum Palladium
TUI Německo Volný čas a zábava Obchodní centrum Westfield Chodov
Vossen Rakousko Nábytek a domácnost Outlet Freeport Fashion Outlet

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010