Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) rozšiřuje řady o nové členy

Aliance Můj obchod a Templářské sklepy Čejkovice se staly novými členy Asociace českého tradičního obchodu (AČTO), která letos slaví své desáté výročí.

Můj obchod je aliancí sdružující nezávislé obchodníky s potravinami a smíšeným zbožím po celé České republice. Značku zastřešuje velkoobchodní řetězec MAKRO Cash & Carry, aliance Můj obchod vznikla v roce 2012 a od té doby rozšířila svou maloobchodní síť na více jak 720 prodejen po celé České republice, celkem prodejny sdružené v alianci dosahují ročního obratu přes 4 miliardy korun.

Podle Miroslava Pacla, vedoucího frančíz aliance Můj obchod, je důvodem vstupu do AČTO snaha podílet se na ovlivňování podnikatelského prostředí v tom směru, aby majitelé prodejen tradičního maloobchodu nemuseli prodejny zavírat a věřili v budoucnost svého podnikání. Za poklesem počtu nezávislých prodejen vidí Miroslav Pacl nejen expanzi nadnárodních řetězců, ale i zvyšující se administrativní zatížení, růst nákladů a problémy spojené s generační výměnou. „S ostatními členy máme mnoho společných témat a priorit, pro nejbližší období je pro nás například důležitá společná snaha o dosažení odstoupení od záměru spustit zálohový systém PET lahví a plechovek, který by pro malé prodejny představoval další důvod pro ukončení podnikání,“ doplňuje Miroslav Pacl.

Družstvo Templářské sklepy Čejkovice navazuje na dlouhou tradici pěstování vinné révy a výroby vína na Moravě a dnes sdružuje téměř 350 pěstitelů. Předností Templářských sklepů je moderní vybavení a žádaná odrůdová skladby vlastních vinic. „AČTO je subjektem, který umí aktivně prosazovat změny české i evropské legislativy, má kompletní přehled o obchodně-podnikatelském prostředí a souvisejícím politickém děním v České republice. Templářské sklepy Čejkovice jako české vinařské družstvo bude potěšeno aktivní účastí v tomto společenství,“ vysvětluje důvody vstupu do AČTO Michal Karnet, key account manažer družstva.

Pavel Březina, předseda AČTO, považuje za důležité, že na platformě AČTO se sdružují obchodníci i čeští výrobci a vítá v této souvislosti vstup nových členů. „Mnohokrát se ukázalo, že čeští obchodníci a producenti potravin mají specifické zájmy a potřeby. Jsem rád, že díky AČTO se je daří už deset reprezentovat směrem k veřejnosti, politikům i státní správě,“ uzavírá Pavel Březina.

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010