Od otevření Freeport Fashion Outlet zájem zákazníků nepolevuje

Podle bilance obchodního centra Freeport Fashion Outlet, které sídlí v Hatích u Znojma, prvních třicet dnů od otevření přineslo více než 46% nárůst tržeb v porovnání s loňským rokem, návštěvnost pak vzrostla o 36 %. Zatímco v roce 2020 se brány obchodních center otevřely 11.5. v tomto roce to bylo o jeden den dříve. V prvních dnech po otevření musel management centra začít řešit problémy s velkými frontami zákazníků, často čekaly dokonce stovky lidí před vstupem do centra.

Nyní se však podle ředitele centra, pana Jana Procházky, situace uklidnila. Nákupní apetit českých zákazníků je však i nadále vysoký. Velký podíl na tom má přístup obchodníků, kteří od otevření pokračují v nejrůznějších slevových akcích. „Hned od prvního dne nasadili obchodníci mimořádné slevy, které často byly o další desítky procent vyšší než je minimální outletová sleva 30 %. V tomto týdnu zákazníci pro změnu využívají akce Prima Nákup  a od příštího týdne startují letní výprodeje,“ komentuje situaci Procházka.

Největší nárůsty tržeb přesahující 100 % běžného obratu zaznamenaly především obchody s volnočasovou módou jako například Levis, Tommy Hilfiger, Pepe Jeans, Tom Tailor, Marc ´O Polo. Tradičně pak největší objemy zboží prodávaly obchody zaměřené na sport Nike, Puma a Adidas.

Obchodníci využívají formát outletu ve velkém měřítku k zbavování se starších kolekcí a přebytečných zásob. Některé obchody dokázaly za poledních třiceti dnů vyprodat celý sortiment a museli proto flexibilně navyšovat frekvenci a objem zásobování.

Velké vlny slev lze očekávat i na podzim či v zimě, protože i v těchto obdobích byly obchody zavřené. Některé značky si zřídili pro výprodeje speciální pop-up story, další pak v návaznosti na celkovou situaci v oblasti módy již otevřely či se chystají otevřít nové standardní outletové butiky.  Podle Romana Doubka, manažera centra, za aktuálním úspěchem outletových prodejen stojí několik faktorů. „Lidé chtějí nakupovat, ale přeci jen jsou spořivější a zaměřují se proto více na slevy. Na druhou stranu pak platí, že standardní obchody na rozdíl od outletů byly zatím co se týče slev poměrně zdrženlivé“, doplňuje Doubek.

 

Rakouští zákazníci musí stále mít testy

Rakouská hranice byla prakticky několik měsíců uzavřena. Částečné uvolňování začalo až koncem května,  nadále však platí pro návštěvníky z Rakouska povinnost prokazovat se při návratu domů testem. Rakouská policie je podle svědectví místních byla v tomto ohledu poměrně systematická a zastavovala téměř všechny vozy mířící přes hranici. Dnes je již situace mnohem volnější a kontroly jsou pouze namátkové. „V loňském roce stejně jako nyní naštěstí čeští zákazníci nahradili návštěvníky z Rakouska, dlouhodobě nám však tito zákazníci chybí, standardně totiž tvoří až polovinu zákazníků,“  komentuje situaci na hranicích Doubek. Na základě zkušeností z minulých měsíců další větší vlnu v prodejích v Freeportu očekávají hned po zrušení všech omezení.

„V letních měsících také předpokládáme větší zájem českých turistů, z nichž mnozí budou volit dovolenou na jižní Moravě či využijí možnost nakoupit při cestách do zahraničí. Obchodníci v tomto období navíc nasazují slevy, takže očekáváme obchodně jedno z nejsilnějších období roku,“ uzavírá Procházka.

Zdroj a foto: Freeport Fashion Outlet

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010