Na český trh loni vstoupilo 22 nových značek

472 zobrazení

Na trh regionu střední a východní Evropy v roce 2019 nově vstoupilo 70 maloobchodních značek, z toho nejvíce – 22 – do České republiky. Většina značek je z odvětví módy: v Česku 12, v regionu 46. Do Česka vstupovaly hlavně americké a německé brandy, do regionu nejčastěji americké a italské. Naprostá většina značek si pro svůj vstup do regionu vybrala obchodní centrum, v ČR byl vyvážený poměr vůči high street (obchody na hlavních ulicích velkých měst).

Jan Kotrbáček, vedoucí retailového týmu pro střední a východní Evropu společnosti Cushman & Wakefield: „Česká republika reprezentovaná hlavně Prahou si stále udržuje pozici klíčového trhu pro vstup maloobchodních značek do regionu střední a východní Evropy. Láká především rostoucí kupní silou, kterou generuje velký počet zákazníků z řad místních obyvatel a mezinárodních i lokálních turistů.“

Turistický segment přitom dále posiluje: celkový počet turistů z ČR i zahraničí v roce 2018 meziročně vzrostl o více než 4 procenta a dosáhl 22 milionů turistů, kteří v Česku strávili přes 55 milionů nocí.

Dominují módní značky

Většina ze značek, které do Česka loni vstoupily, působí v módním odvětví: jedná se o prodejce oblečení (běžného či sportovního), šperků nebo doplňků. K nejznámějším z nich patří třeba sportovní móda Under Armour či Björn Borg. Silně zastoupený byl i sektor stravování, který necílil jen na Prahu – např. americká síť pizzerií Domino’s své první dvě pobočky otevřela v Brně a do Prahy se chystá až v další expanzi. Za zmínku určitě stojí také prodejce elektromobilů Tesla, který v Praze loni otevřel svůj showroom.

Zájem je o nákupní centra i střed Prahy

Zatímco v regionu střední a východní Evropy si celé dvě třetiny značek pro svůj vstup vybraly nákupní centrum, v České republice se pro tento typ provozovny rozhodlo 10 brandů oproti devíti, které zvolily tzv. high street, tedy obchod v některé z hlavních nákupních ulic. To je segment, který má Praha nejsilnější z celého regionu a který je dlouhodobě primární vstupní branou pro příchod nových značek na zdejší trh.

Zdroj a foto: Cushman & Wakefield