MÍSTO PRODEJE jako dobrá možnost na chytré oslovení specifické cílové skupiny

Porotce naší soutěže P.O.P. STAR, media coach Petr Majerik, který se zabývá problematikou plánování a nákupu médií a externě ji také vyučuje na Vysoké škole kreativní komunikace (VŠKK), začal nedávno na svém blogu www.media-coach.cz publikovat zajímavé tipy na téma „Jak efektivně na mediální kampaň“.

Redakce Místa prodeje se s ním domluvila na zveřejňování části těchto příspěvků, které budou mít vztah k reklamě v místě prodeje nebo ke kampaním řetězců a jejich dodavatelů.

Jak efektivně na mediální kampaň? Tip č. 14: MÍSTO PRODEJE jako dobrá možnost na chytré oslovení specifické cílové skupiny

Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.

Po období důrazu na kvantitu na přelomu tisíciletí se v oblasti plánování médií postupně začali někteří reklamní zadavatelé zaměřovat čím dál tím více i na kvalitu. Konkrétně se to projevilo třeba tím, že místo maximalizace intenzity kampaní (počet GRP´s) začalo jít více i o to zasáhnout naší cílovou skupinu prostřednictvím médií v prostředí, kde se často přirozeně vyskytuje a cítí se v něm příjemně. Těmto místům se začalo říkat TOUCH POINTS.

Místo kvantity kvalita, místo obtěžování reklamou zaujetí cílové skupiny na míru ušitým reklamním sdělením ve vhodném prostředí.

Místo 1000 GRP´s na klasickou měsíční televizní kampaň cílenou na mladší cílovou skupinu tak v rámci tohoto přístupu postačilo jen 800 GRP´s a ušetřený rozpočet se využil třeba na partnerství s hitparádou na hudebním TV kanále.

Konkrétní příklad

U Občerstvení KOUŘOVKA NA LIBŘICI u Davle jsem si letos v létě všiml geniálně umístěné CLV vitríny se dvěma rotujícími reklamními sděleními od Kooperativy, která přesně cílila na cílovou skupinu cyklistů.

Panel je přímo na boku stánku, kde projíždějící cyklisté parkují svá kola při občerstvovacích zastávkách. Sdělení ze série BEZPEČNOST MÁ ZELENOU tak nejde přehlédnout. Tomu se říká TREFA DO ČERNÉHO!

Foto: Petr Majerik

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010