Kongres Samoška: Jak se udržet na trhu

V Clarion Congress Hotelu Olomouc proběhne 7.–8. června už 28. setkání tradičního trhu – jediná příležitost v roce potkat na jednom místě zástupce centrál maloobchodních sítí i jednotlivých majitelů prodejen, dodavatelů i profesních organizací a samospráv. Letošní ročník bude hledat odpovědi na otázku, jak se i v této době udržet na trhu. Kongres pořádá Atoz Retail, vydavatel odborného měsíčníku Zboží&Prodej, který už 30 let mapuje dění na maloobchodním trhu. Akce probíhá pod záštitou Asociace českého tradičního obchodu a Ministerstva průmyslu a obchodu ČR.

 Zvyšující se náklady na provoz prodejny i nárůst cen potravin a dalšího zboží,
tím pádem zmenšující se nákupní koš zákazníků, to jsou problémy, které dnes trápí většinu obchodníků. Jak i přesto uspět na trhu? Jsou řešením větší spolupráce s obcemi, dotace či investice do nových technologií, například automatických prodejen 24/7? O tom se bude hovořit na konferenci, které předchází večerní party a exkurze do olomouckých prodejen Terno a JIP.

Odborný program zahájí úvodním slovem Tomáš Dubský, poslanec Parlamentu České republiky, Radim Sršeň, náměstek ministra pro místní rozvoj ČR, a Pavel Březina, předseda Asociace českého tradičního obchodu. Během kongresu budou také oceněny další prodejny značkou kvality Tradiční český obchod – certifikováno.

Nejen o cenách potravin

Akce přinese témata, která aktuálně hýbou maloobchodem. Známý agrární analytik Petr Havel se zaměří na ceny. Proč jsou u nás potraviny dražší než v okolních zemích a jak to vysvětlovat zákazníkům? Jak se letos budou ceny dále vyvíjet a jaká bude situace v delším časovém horizontu?

Jak na nárůst cen a nejistou ekonomickou situaci reagují zákazníci? Jak se vyvíjejí jednotlivé prodejní formáty a kategorie? K jakým změnám dochází ve frekvenci nákupů a velikosti nákupního koše a jaký je zájem o promoce a privátní značky, na datech společnosti NIQ ukážou Jakub Špika, retail service director CZ/SK/HU, a Veronika Čapková, customer success leader, Retailer Services CZ & SK.

Videoreportáže přinesou skutečné podnikatelské příběhy

S kamerou jsme navštívili několik obchodníků a prostřednictvím videoreportáží ukážeme jejich příběhy. Účastníci se tak budou moci seznámit se zlínskou prodejnou Z dědiny, kterou představí její majitelky Michaela Anthová a Iva Svačinová. Pod pokličku svého podnikání nechají nahlédnout také Radek Perdykula, majitel Potravin Večerka z Hulína, a Jiří Sehnal, majitel prodejen Nová duha, konkrétně se podíváme do obce Vavřinec.

Dotace a nové technologie jako možné cesty zachování obchodu

Kongres se bude věnovat problematice udržení obchodů v obcích. Co prozradily šetření mezi provozovateli obchodů a rozhovory se starosty a zákazníky v rámci výzkumného projektu Venkoobchod, řeknou Zdeněk Šilhan, jednatel společnosti GaREP, a Jan Binek, ředitel a jednatel stejné společnosti.

Jaké možnosti dotací na fungování obchodu lze dnes využít, poradí Pavel Vinkler, zástupce vrchního ředitele sekce hospodářství a ředitel odboru podnikatelského prostředí a obchodního podnikání Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Zaměří se na program Obchůdek 2021+ a související programy ve spojení s digitalizací prodejen.

Jako jedna z cest k zajištění provozu obchodu jsou v posledním roce hodně diskutované automatické a hybridní prodejny. Jak takové obchody fungují z technologického hlediska, vysvětlí Pavel Kozler, výkonný ředitel Knowinstore, a Radek Nachtmann, ředitel P.V.A. systems. Zkušenosti s jejich provozem přidají Jan Hoffmann, ředitel Jednoty d. s. v Kaplici, a Tomáš Pokorný, obchodní ředitel Konzumu, o. d. v Ústí nad Orlicí.

Více informací o kongresu a registrace: www.samoska-kongres.cz

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010