Když uvažujete o pozici značky, nemůžete být nejlepší ve všem. Tak jako McDonald´s v Kanadě

2840 zobrazení

Které fast food řetězce jsou Kanadě nejvíce populární? Nejvíce Kanaďanů chválí McDonald’s, nikoliv kvůli burgerům, ale pro dobrou kávu.

Kanaďané si myslí podle nového výzkumu společnosti BrandSpark International, že nejchutnější burgery má řetězec A&W a nejchutnější kávu pro změnu Tim Hortons. Když ale přijde řeč na celkově nejchutnější jídlo, jsou Kanaďané rozpolcení a rozhodují se mezi A&W, McDonald’s, Tim Hortons a Wendy’s.

Pro svůj druhý ročník soutěže „Nejlepší restaurace“ provedla společnost BrandSpark výzkum mezi více než 8 500 Kanaďany, kterých se ptala na jejich nejoblíbenější restauraci rychlého občerstvení. Účastníci byli dotazováni na to „nejlepší“ v různých kategoriích a odpovídali zcela sami bez přednastavených odpovědí.

Velkou součástí hodnocení je nepochybně povědomí o značce, takže výdaje na marketing na to mají vliv,“ řekl Mark Baltazar, viceprezident a partner společnosti BrandSpark. „Ale i společnosti, které možná utrácí méně, stále dostávají ocenění. Takže částečně jsou to výdaje na marketing a částečně také dojem, který značka zanechá v myslích zákazníků.“

McDonald’s vyhrál nebo remizoval ve 14 z 28 kategorií, včetně vítězství v kategoriích „nejlepší místo pro rodiny s dětmi“ a „nejchutnější hranolky“ a remízy s Tim Hortons v kategorii „nejlepší snídaně“.

Co dělá McDonald’s správně, že zaujímá přední místa ve více kategoriích? Mark Baltazar naznačil, že historie inovací hraje velkou roli, stejně jako jejich současné zaměření na přísady jako jsou kanadské hovězí a pravá vejce. „Vrací se ke kořenům a to je zákazníky ceněno, takže získávají body v této oblasti,“ dodal.

McDonald’s ale nebodoval tak výrazně jako v loňském průzkumu. V roce 2014 byl McDonald’s jasným vítězem ve spoustě kategorií, včetně celkově nejchutnějšího jídla. „I když je McDonald’s stále jednou z nejlepších značek, letos vidíme více remíz,“ řekl Baltazar. „Společnosti jako A&W, Tim Hortons a Wendy’s začínají zaplňovat volná místa v určitých kategoriích.“

Je zajímavé, že více lidí zvolilo McDonald’s pro nejchutnější kávu raději než pro nejchutnější burger. „Je rozhodně znát účinek programu vylepšené kávy na straně McDonald’s,“ řekl Baltazar. K tomu je třeba dodat, že řetězec spustil v roce 2011 svou značku vařené kávy McCafé společně s příslušným konceptem restauračních prostor pro koncept McCafé.

„Zajímavá věc je ta, že když uvažujete o pozici značky, nemůžete být nejlepší ve všem,“ dodal Baltazar. „Jakmile začnete věnovat pozornost jedné věci, přestanete se soustředit na něco jiného. Myslím, že to se děje u McDonald’s.“

Kategorii nejchutnějšího burgeru vyhrála A&W už druhý rok po sobě, což okomentoval Baltazar slovy, že několik let zdůrazňují výrobu bez hormonů a antibiotik, a to zanechalo na jejich zákaznících odezvu.

Také druhý rok po sobě vyhrál Tim Hortons kategorii nejchutnější kávy s náskokem 20% před McDonald’s na místě druhém.

Subway vyhrála v kategorii nejchutnější zdravé položky menu. „Síla Subway v této oblasti je kombinací konzistentního sdělování a inovace produktů, což se vše soustředí kolem jejich základního motta, což je čerstvě a zdravě,“ řekl Baltazar.

Baltazar také dodává, že ostatní značky v oblasti zdravé výživy šlapou vítězným, výše uvedeným, značkám na paty. Ale velké značky, jako například Subway, mají silné vedení, takže tyto malé značky před sebou mají ještě dlouhou cestu.

 

Zdroj: www.marketingmag.ca