Jak se na podzim staráme o svoji imunitu?

376 zobrazení

S podzimem přichází i období zvýšeného výskytu nachlazení, viróz a
chřipek. Aby člověk zůstal v dobré kondici, je nutné podpořit náš imunitní systém. Na trhu je k dispozici řada produktů, ze kterých mohou lidé vybírat. A jak je na tom česká populace, co se týče nákupu tohoto sortimentu? Z nového průzkumu společnosti Nielsen a Atoz Marketing Services, který byl realizován v září 2019, vyplývá, že produkty na podporu imunity nakupují alespoň někdy tři pětiny osob starších 14 let.

Přípravky na podporu imunity alespoň někdy nakupuje 59 % osob. Častěji se jedná o ženy než muže a obecně o mladší a střední generaci. Nákup tohoto sortimentu roste s úrovní dosaženého vzdělání. Lidé si tyto přípravky pořizují spíše preventivně (71 %) než pro řešení urgentního problému (29 %). V tomto ohledu se jednotlivé demografické skupiny shodují.

82 % osob nakupuje produkty na posílení imunity v kamenných lékárnách, čtvrtina dotázaných poté prostřednictvím internetových lékáren. Z dalších nákupních kanálů lze uvést drogérie (12 %), supermarkety a hypermarkety (15 %) a různé internetové obchody (11 %).

Které přípravky na podporu imunity preferujeme?
Jednoznačně nejčastěji v lékárnách nakupovanou kategorií jsou různé vitamíny, multivitaminy a minerály (91 %) preferované všemi demografickými skupinami osob. Oblibě se také těší různé bylinné produkty (47 %) a přípravky s obsahem lactobacilů (36 %). Z dalších méně často zmiňovaných skupin produktů je možno jmenovat homeopatika (17 %), přípravky na bázi léčivých hub (12 %), s obsahem betaglukanů (6 %), lyzátů a enzymů (4 %) či s obsahem kolostra (4 %)“, uvádí Barbora Večerková, vedoucí zdravotnického výzkumu Nielsen.

O PRŮZKUMU

Průzkum byl realizován společností Nielsen ve spolupráci s firmou ATOZ Marketing Services metodikou internetového dotazování v rámci Českého národního panelu, a to na vzorku reprezentativní internetové populace ve věku od 15 let. Celkem bylo uskutečněno 518 rozhovorů. Terénní část průzkumu se uskutečnila v období od 11. do 17. září 2019.

Zdroj: Nielsen, foto: pixabay.com