Dynamický rok DATART zvládnul – internetový obchod nahradil propad tržeb z prodejen

DATART svou pozici na trhu v loňském roce obhájil především díky internetovému obchodu, který dokázal nahradit propad tržeb ze zavřených prodejen. V minulém roce navíc DATART rozšířil svůj vozový park, upravil výdejní místa pro rychlejší odbavení zákazníků a otevřel nové prodejny. V nezávislé anketě spotřebitelů získal titul Nejdůvěryhodnější značka 2020.

S ohledem na omezení spojené s vládními restrikcemi měl DATART v loňském roce zavřené prodejny zhruba sto dní. „Propad tržeb z prodejen se nám podařilo nahradit zvýšeným výkonem internetového obchodu. Pandemie a s ní spojené restrikce měly výrazný vliv na změnu zákaznického chování. V několika vlnách se nakupování přesunulo čistě jen na online. Nákupy přes internet velmi dobře fungovaly v kombinaci s našimi výdejnami zboží, které jsme postupně upravovali pro rychlejší a pohodlnější odbavení. Zákazníci si nakonec cestu k online nakupování našli,“ řekl František Mikoška, obchodně-marketingový ředitel skupiny HP TRONIC, do které značka DATART patří.

Přesun nákupů na online způsobil velký tlak na vlastní dopravu prodejce i externí dopravce. DATART pro zachování dostupnosti a udržení stejné míry kvality služeb rozšířil svůj vozový park o čtrnáct nových dodávek. Posílením flotily tak reagoval na poptávku po komfortní dopravě prodejce, která se meziročně zvýšila o více něž 30 procent. DATART navíc zahájil spolupráci se Zásilkovnou, tím rozšířil síť svých prodejen s možností osobního odběru o téměř čtyři tisíce výdejních míst v Česku a více než tisíc míst na Slovensku.

Spotřebitelé v nezávislé anketě zvolili DATART Nejdůvěryhodnější značkou 2020 v kategorii prodejce elektra. „Získat ocenění v takovém dynamickém roce, kdy bylo potřeba rychle se přizpůsobit novým situacím, a přitom neztratit na kvalitě služeb, na kterou jsou zákazníci u nás zvyklí a očekávají ji, bylo pro nás dvojnásobnou radostí,“ řekl Daniel Večeřa, generální ředitel skupiny HP TRONIC. DATART svůj přístup dlouhodobě staví na odbornosti, spolehlivosti, férovém přístupu k zákazníkům a kvalitě služeb. V Česku provozuje více než sto kamenných prodejen, v přímém kontaktu se zákazníkem je více než tisíc elektro specialistů z prodejen, několik stovek pracovníků posádek DATART dopravy a zaměstnanců zákaznické linky. V minulém roce prodejce otevřel šest nových prodejen v Česku, jednu na Slovensku a další zrekonstruoval. Do nového roku DATART vstoupil se 107 prodejnami v Česku a 17 prodejnami na Slovensku.

Významnou aktivitou značky je také společenská odpovědnost. V loňském roce DATART na projekty a podporu zdravotnických a sociálních zařízení věnoval dohromady téměř čtyři miliony korun. Nejvýznamnějším projektem byl projekt Spolu pomůžeme víc, kdy DATART v první vlně pandemie věnoval sto setů pračky a sušičky do nemocnic a ústavů pečující o seniory a znevýhodněné osoby. Prodejce také spustil program Datart pro lidi, který dvakrát ročně podporuje neziskové a příspěvkové organizace a stal se partnerem největší předvánoční sbírky dárků s názvem Krabice od bot, kterou pro znevýhodněné děti pořádá Diakonie.

Zdroj a foto: HP Tronic