Dodavatelský řetězec CHEP, PENNY a Unilever prokázal svoji odolnost pro období nového normálu

Společnosti CHEP, globální lídr v oblasti řešení pro dodavatelský řetězec, Unilever, jeden z celosvětově největších dodavatelů výrobků pro osobní péči a péči o domácnost, potravin a nápojů, a řetězec PENNY, jenž provozuje nejširší síť více než 385 prodejen v České republice, dnes na logistickém kongresu EASTLOG 2020 představily, jak jejich úzká spolupráce zajistila plynulost a efektivitu dodavatelského řetězce během propuknutí pandemie COVID-19.

Partnerství výrobce, prodejce a poskytovatele poolingu, řešení založeného na pronájmu a opětovném využívání palet, je na tuzemském trhu jedinečné délkou trvání i rozsahem. Již více než 15 let CHEP poskytuje svoje modré palety pro distribuci produktů značek Unilever do PENNY, čímž nejen zefektivňuje dodavatelský řetězec, ale také výrazně přispívá k ochraně životního prostředí.

Už před příchodem výjimečné situace spojené s opatřeními proti COVID-19 čítal tok palet CHEP od společnosti Unilever a ze strany PENNY statisíce kusů. V důsledku přijatých preventivních opatření se v březnu prudce změnilo chování spotřebitelů, což se projevilo náhlým zvýšení poptávky po paletách CHEP. Díky flexibilitě svých logistických řešení a síle svoji sítě byl CHEP schopný na turbulentní vývoj rychle zareagovat a poskytnout partnerům potřebnou oporu.

Paletový pooling představuje řešení flexibilní natolik, že zákazníkovi dovoluje pokrýt i větší výkyvy poptávky, jichž jsme byli svědky v uplynulých měsících. Po této zkušenosti si stále více maloobchodníků i dodavatelů uvědomuje, že je třeba hledat nové způsoby, jak zefektivňovat svoje dodavatelské řetězce a navazovat spolupráce založené na sdílení hodnot,“ uvedl Miroslav Voleský, Retail Sales & Asset Manager pro CHEP v České republice.

Jeho slova potvrzuje také Tomáš Kubza, ředitel logistiky řetězce PENNY: „Efektivní logistika a odolný dodavatelský řetězec jsou nepochybně klíčem k tomu, jak zákazníkům zajistit, že u nás vždy najdou sortiment, který požadují – a pooling tomuto reálně napomáhá. Šetří nám čas, zjednodušuje operativu a zefektivňuje dopravu. Navíc automatické svozy palet eliminují kontakt našich pracovníků s dodavatelem palet, a tak pro ně zajišťujeme bezpečnější, hygieničtější podmínky.“

Nejen změna přístupu zaměstnavatelů k zaměstnancům, ale i k zákazníkům v reakci na jejich proměňující se spotřebitelské chování je tématem, na něž pooling umožňuje svým maloobchodním zákazníkům reagovat. „Měli jsme možnost sledovat, jak skokově rostla poptávka po našich produktech zejména v segmentu hygieny a péče o domácnost a uvědomujeme si, že podobný výkyv může nastat prakticky ze dne na den i kdykoli nyní. Proto oceňujeme, jak rychle jsme mohli díky poolingu CHEP možnost reagovat a zajistit zavezení těchto produktů na prodejny, a to s jistotou konzistentní kvality palet, na nichž zákazníci zboží mají k dispozici,“ říká Pavel Hampejs, Supply Chain Manager Unilever pro Česko a Slovensko.

Jednoznačně musím vyzdvihnout benefity související se zjednodušením každodenní operativy. Díky pronájmu potřebného počtu od CHEP již nemusíme spravovat naše vlastní paletové konto a zároveň šetříme čas i prostor skladu. Pro nás, jako nadnárodní společnost, je také obrovským benefitem možnost širokého uplatnění poolingu od nákupu surovin a obalů, přes výrobu, přepravu, skladování až po finální distribuci zboží na prodejny,“ dodává.

Nadčasovost poolingového řešení s jeho dalšími známými benefity, například eliminací skrytých nákladů a jednodušším plánováním, potvrzují i příznivé vlivy na životní prostředí. Spoluprací s CHEP se jak Unilever, tak PENNY podařilo za posledních 12 měsíců snížit emise CO2 o statisíce kilogramů, zachránit stovky stromů a eliminovat tisíce kilogramů odpadu.

Zdroj a foto: CHEP

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010