Delší dovolenou letos plánují skoro tři čtvrtiny lidí

Téměř tři čtvrtiny Čechů plánují v letošním roce minimálně jednu delší dovolenou – ať už v Česku, nebo v zahraničí. Více je takových lidí, kteří si dovolenou zařizují sami, tedy bez využití služeb cestovních kanceláří, jak ukazuje výzkum Nielsen Admosphere realizovaný na vzorku pěti set respondentů z internetové populace starší 15 let. A jak je na tom aktuálně reklama v segmentu cestovních kanceláří? Inzerci v nejvyšší hodnotě vystavil v období leden-duben 2017 Čedok. Ukazuje to monitoring reklamy Ad Intel Nielsen Admosphere.
Alespoň jednou, a to minimálně na týden, plánuje letos vyjet na dovolenou 72 % lidí. Žádnou delší dovolenou pak v tomto roce neplánuje 28 % lidí.

Z výsledků šetření dále vyplývá, že většina lidí dává přednost vlastnímu zajištění dovolené (62 %) a nevyužívá tedy služeb cestovních kanceláří. S cestovní kanceláří obvykle cestuje na dovolenou necelá pětina dotázaných a zbytek (20 %) si dovolenou zajišťuje částečně sám, ale částečně i s využitím cestovní kanceláře.

Ti, kteří využívají pro organizaci své dovolené alespoň z části cestovní kancelář, si od ní nejčastěji nechávají zařídit ubytování (97 %) a dopravu (92 %). Polovina z nich pak řeší zajištění těchto věcí alespoň 3 měsíce před odjezdem na dovolenou. 85 % využívá cestovní kancelář k zařízení stravování na místě a tři čtvrtiny k zajištění cestovního pojištění. O něco menší zájem je o organizované výlety: 30 % lidí, kteří cestují s cestovní kanceláří, tuto službu nevyužívá. 29 % z nich preferuje využít možnosti těchto výletů až na poslední chvíli, tedy takzvaně last minute.

Výzkum dále zjistil, že respondenti, kteří plánují minimálně jednu delší dovolenou v Česku, odhadují utratit za jednu dospělou osobu průměrně 6 328 korun. Ti, kteří cestují do zahraničí, pak za jednoho dospělého zaplatí průměrně 15 133 korun.

Z pohledu monitorované inzerce v segmentu cestovních kanceláří umístil reklamu v nejvyšší hodnotě v období leden-duben 2017 zadavatel Čedok, a to v hodnotě 86,9 milionů korun, což u něj představuje dvojnásobek oproti stejnému období v roce 2016. Cestovní kancelář FISCHER také navýšila oproti loňsku hodnotu své reklamy na téměř dvojnásobek, od začátku roku 2017 umístila inzerci za 50,5 milionů korun. Největší změnu v žebříčku TOP 10 ale zaznamenala kancelář Invia.cz, která letos zatím vystavila reklamu za 40,4 milionů korun, přičemž loni ve stejném období dosahovala její reklamní sdělení hodnoty jen 2,2 miliony korun.

Zdroj: Nielsen Admosphere

Foto: pixabay.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010