Čechům ekologie není lhostejná, řeší ji doma i při nákupu

Záleží Čechům na ekologii? Jak se podílejí na ekologičtějším přístupu a za jakých podmínek jsou lidé ochotni se v budoucnu na něm podílet víc? Odpovědi na tyto a další otázky poskytuje průzkum* od agentury Simply5, který má exkluzívně k dispozici Globus. I na něj Globus reagoval při přípravě ekologických změn, které budou nově zákazníky při nákupech v tomto obchodním řetězci provázet. Ekologická odpovědnost je pro Globus zásadní hodnotou, kterou chce i nadále promítat do svého podnikání.

Pro Čechy největším ekologickým tématem není globální oteplování, ale odpad a plýtvání potravinami. Vyplývá z průzkumu, který má k dispozici exkluzívně společnost Globus. Jde o témata, která nejvíce respondentů vnímá také tak, že skrze ně mohou mít reálný vliv na ekologii. Tomu nasvědčuje i fakt, že 93 % respondentů průzkumu vykonává alespoň jednu ekologickou aktivitu pravidelně. Nejčastěji se lidé věnují pravidelnému třídění odpadu, běžně třídí odpad 70 % respondentů. 

„Nově mohou lidé třídit také s Globusem. Na všech hypermarketech jsme instalovali koše na separovaný odpad. A důsledně třídíme také interně ve vlastních výrobách, v kancelářích a v zázemí hypermarketů,“ řekla Rita Gabrielová, vedoucí externí komunikace Globus.

Vzít si vlastní tašku na nákup sebou do obchodu je samozřejmostí pro 66 % lidí a 65 % se vždy snaží koupit jen to, co potřebuje a neplýtvat jídlem. Více než 80 % zákazníků se soustředí na to, aby ideálně vznikalo v domácnosti co nejméně odpadu, preferují ekologičtější typy obalů a snižují jejich nakoupené množství. Nejčastěji v domácnosti ekologii řeší ženy okolo 30 let věku, které mají na starosti chod domácnosti a potýkají se tak i s otázkou nadmíry odpadu na denní bázi. Tomu jde naproti skutečnost, že kdysi běžná situace v obchodech, kdy si zákazníci zakoupili k nákupu igelitovou tašku, ve velké míře vymizí.

Ekologickou odpovědnost našich zákazníků jednoznačně podporujeme, a proto jsme se soustředili také na vytvoření nabídky nových tašek, které by naši zákazníci mohli použít opakovaně bez nutnosti kupovat si jednorázovou tašku. Z Globusu mizí tašky plastové a přibývají papírové, ještě o prázdninách je pak doplní velká bavlněná taška a opakovaně použitelná alternativa k mikrotenovým sáčkům,“ nastínila Rita Gabrielová.

Většina chce být odpovědnější, za rozumnou cenu

Nějakou zkušenost s ekologičtějším nákupem a spotřebou má dokonce 93 % dotázaných. V současnosti je 80 % lidí nakloněno vydat se cestou ekologicky přívětivého nakupování, pokud jim ale obchodník nabídne snadné a pohodlné řešení.

Pro Globus je ekologická odpovědnost zásadní hodnotou, kterou promítáme do našeho podnikání. Při zavádění obalových změn v letošním roce uvažujeme hodně do budoucna a poctivě hledáme alternativy tak, aby nové obaly byly důsledně recyklovatelné,“ říká Rita Gabrielová.

Asi polovina odpovědných spotřebitelů jsou „nováčci“, kteří se ekologicky odpovědně chovají v posledních pěti letech. Téměř třetina lidí pak říká, že vždy nebo obvykle nakupuje a konzumuje způsobem šetrným k životnímu prostředí. V současnosti 48 % Čechů preferuje značky nebo poskytovatele služeb, kteří jsou prokazatelně šetrní k životnímu prostředí, 12 % bylo ochotno za ekologičtější zboží i připlatit.

Bez obalu!

Téměř dvě třetiny lidí jsou ochotny obětovat své pohodlí, aby dosáhly ekologičtějšího způsobu spotřeby. A asi polovina lidí je otevřená tomu, aby tomu obětovali peníze nebo čas navíc. Některá ekologická řešení jsou však jednoduchá a na českém trhu dostupná. Například bezobalové nakupování není mezi Čechy moc známé, ale v zahraničí je mezi zákazníky velmi populární. 

„V bezobalovém prodeji je Globus jakýmsi pionýrem na českém trhu, když v roce 2012 poprvé nabídl na vybraných hypermarketech prodej mražených výrobků na váhu. Šlo tehdy o mraženou zeleninu, různé typy příloh jako hranolky, americké brambory a další. V současné době je tento sortiment na všech našich hypermarketech mnohem širší, zahrnuje například ořechy a suché plody. Další bezobalové novinky se připravují,“ řekla Rita Gabrielová. Bezobalový prodej má podle Globusu budoucnost a úspěch predikuje i to, co podle průzkumu vadí lidem nejvíc. Jde zejména o v plastu předem balené potraviny, jako například ovoce. 

Pozn.:

* 502 respondentů napříč věkovými kategoriemi (od 16 do 60 let) a regiony ČR.

Zdroj a foto: Globus

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010