SHELL a BILLA – inovativní KONCEPT NAKUPOVÁNÍ STOP & SHOP

Společnosti SHELL Czech Republic a.s. a BILLA s.r.o. oznámily významné prohloubení vzájemné spolupráce. Po více než roce úspěšného pilotního provozu prodejního konceptu stop & shop na pěti čerpacích stanicích dojde k jeho rozšíření do téměř čtvrtiny sítě čerpacích stanic SHELL. Inovativní koncept prodeje založený na úspoře času nákupem čerstvých potravin zatímco obsluha natankuje zákazníkovi kvalitní pohonné hmoty, bude dostupný do konce roku 2015 na 42 čerpacích stanicích po celé České republice non-stop, tedy 24 hodin denně 7 dní v týdnu. 

V červnu loňského roku se spojily společnosti SHELL a BILLA, patřící k nejsilnějším hráčům na českém trhu v oblasti prodeje paliv a potravin, aby společně otestovaly zcela nový rozměr nakupování na čerpacích stanicích. V průběhu více než jednoho roku se tento koncept setkal na pěti vybraných čerpacích stanicích s velmi pozitivním ohlasem i očekávanou ekonomickou návratností. Obě renomované značky se proto rozhodly vzájemnou spolupráci rozšířit a zpřístupnit prodejní koncept stop & shop na dalších 37 čerpacích stanicích po celé České republice.

„Naším dlouhodobým cílem je poskytovat zákazníkům kvalitní pohonné hmoty, inovativní služby a koncepty zpříjemňující jejich cestování. Jsme hrdí, že jako první provozovatel čerpacích stanic na českém trhu tento typ prodeje zavádíme do významné části své sítě. Máme s ním bohaté zkušenosti ze zahraničí, ale velmi příjemně nás překvapily i první reakce českých zákazníků. Je naší ambicí stát se dobrým sousedem pro všechny, kteří chtějí uspořit čas, potřebují rychle natankovat a nakoupit kvalitní čerstvý základní sortiment potravin třeba cestou do práce nebo domů ke svým nejbližším,“ hodnotí výsledky pilotního provozu a zároveň rozšíření počtu čerpacích stanic s prodejním konceptem
stop & shop Petr Pražský zodpovědný za provoz čerpacích stanic SHELL ve střední a východní Evropě. „BILLA je pro nás skvělým partnerem, jelikož máme shodné priority, uznáváme stejné hodnoty a usilujeme o maximální spokojenost a pohodlí zákazníků.“

Jaroslaw Szczypka, generální ředitel BILLA Česká republika, pak dodává: „V síti čerpacích stanic Shell jsme našli silného partnera, díky kterému dokážeme rychle rozšířit sortiment BILLA na frekventovaných místech v centrech měst. Prodejní koncept stop & shop vnímáme jako jedinečnou příležitost přiblížit se novým i stávajícím zákazníkům a poskytnout jim vždy nejvyšší standard nakupování založený na kvalitních a čerstvých potravinách.“

Během pilotního projektu byly shromažďovány podněty od zákazníků i zaměstnanců čerpacích stanic a na jejich základě se prodejní koncept upravoval. V porovnání s předcházejícím obdobím byl zaznamenán nárůst počtu zákazníků i obratu. Denní průměrný nárůst transakcí v obchodech se zvýšil řádově o čtvrtinu, zatímco počet tankování narostl řádově desetiprocentně. Rozšíření konceptu stop & shop na vybrané stanice nabídne v průměru 1 500 položek zboží, které bude pro zachování nejvyšší čerstvosti zaváženo 3x týdně. Mezi nejoblíbenější zákaznický sortiment BILLA se řadí čerstvé pečivo, chlazené zboží (zejména uzeniny, sýry a jogurty) a čerstvé ovoce. Nealkoholické nápoje pak patří dlouhodobě k nejprodávanějším položkám na každé čerpací stanici.

Expanzi konceptu doprovází zásadní proměna interiéru zapojených čerpacích stanic Shell. Jejich prostory obohatí nové regály na míru, chladicí vitríny, plně automatické trouby pro přípravu čerstvého pečiva a přibude i nová vizuální identita. Pozornost bude věnována i pečlivému školení personálu, přičemž pro zajištění provozu nových prodejen každá čerpací stanice přijme jednoho nového zaměstnance.

Koncept každých čtrnáct dní přinese nabídku čtyř zvýhodněných produktů a členové věrnostního programu Shell ClubSmart mají možnost sbírat body i za nákup sortimentu obchodního řetězce BILLA v prodejnách stop & shop, které budou otevřeny 24 hodin denně 7 dní v týdnu.

 

Jak jsme již psali, novým trendem v místě prodeje se stává non FMCG branding v retailových řetězcích, tedy marketingové aktivity značek, které s FMCG produkty nemají příliš společného, a tedy se v řetězcích přímo nenabízejí. Jedná se hlavně o finanční služby, cestovní kanceláře nebo prodejce aut. Objevuje se ale také reklama na televizní pořady a filmy.

Inovativní koncept nakupování STOP & SHOP, který připravily pro své zákazníky společnosti Shell a Billa, jde tedy ruku v ruce s tímto trendem, jen v opačné podobě lokality. Navíc v tomto konceptu se řetězec Billa nepředstavuje na čerpacích stanicích jen pomocí POS materiálů, tak jako klasický non FMCG brading v retailových řetězcích, ale především přímou nabídkou svých produktů.