Rozhovor měsíce 1/2019 – Milan Drozen – Indiana Jones české reklamy

Na portálu www.mistoprodeje.cz se snažíme přinášet rozhovory se zajímavými osobnostmi ze světa POS. Tentokrát však máme šanci nahlédnout do kuchyně Milana DROZENA – zakladatele skupiny komunikačních agentur CZECH PROMOTION a duchovního otce Alzáka. Firmu jsem navštívil v rámci přípravy školení o POS nástrojích, které pro její tým realizuje Daniel Jesenský – prezident POPAI a majitel POS agentury DAGO – jednoho ze dvou hlavních partnerů našeho portálu. Při této příležitosti jsem Milanovi položil několik otázek.

Milane, přibližte nám prosím stručně 13letou historii Vaší skupiny CZECH PROMOTION.

Kdybych měl být hodně stručný, tak na začátku jsme byli tři, nyní je nás 110, a to do toho nepočítám projekt, který jsme také rozjeli a jmenuje se Bikero.cz. Začínali jsme tři kamarádi, kteří měli velké plány a velké vize a důvod vzniku byl tenkrát ten, že jsme přišli na to, že je na trhu obrovské množství klientů, možná stovky klientů, kteří utrácejí miliony korun za reklamu a vůbec neví, kdo je jejich zákazník. Nevědí, kdo to je, jak vypadá a když se jich zeptáte „řekněte mi vašeho ideálního zákazníka“, tak odpoví „všichni“. Takoví klienti ani neví, proč si jejich zákazníci kupují jejich produkty. No, a tak jsme se chopili příležitosti, založili agenturu a dali se do práce. 

Váš Art Director přirovnává Vaši firmu k Indiana Jonesovi. Proč?

Jeden z našich produktů, které naším klientům poskytujeme, je profesionální korporátní identita. Ta se neskládá pouze z toho, jak vypadám, ale i kdo jsem a co říkám. A právě na tvorbu toho, kdo jsem, na mantru, na duši firmy máme u nás odborníky, kteří ji dokáží pro klienty skvěle definovat. A pro následné lepší definování a zhmotnění toho, kdo firma vlastně je, třeba i pro zaměstnance, se používá brand personality. Jakým člověkem by značka byla, kdyby byla živá. No a nám vyšlo, že Czech Promotion vidí a naplňuje příležitosti, používá selský rozum, přináší chytrá řešení a umí vsadit na dobrou kartu… je to takový Indiana Jones.  

Loni jste v rámci přesunu firmy ze slavné smíchovské Winternitzovy vily nechali přebudovat část paláce Karlín a za tuto přestavbu jste získali cenu Kancelář roku 2017 v sekci marketing a média. Jak byste odpověděl Romanu Skamene na otázku z filmu Tankový prapor – Jak je to možné?

No, právě proto, že fungujeme jako Indiana Jones… Souvisí si to s filozofií naší společnosti, že se chceme těšit do práce. V práci člověk stráví půlku svého života. A bylo by fajn, aby člověk pracoval v prostředí, kde ho to baví. Kanceláře roku se vybírají podle toho, aby byly pro zaměstnance, aby se jim tam dobře žilo. A my jsme to nedělali s vizí udělat hezké, prestižní, designové kanceláře, aby klienti říkali „ty jo, to je velká agentura“. My jsme to dělali pro lidi. Aby se cítili dobře, chodili rádi do práce, těšili se tam, aby je to tam bavilo. A to se, myslím, povedlo.

V roce 2007 jste se stal otcem zelené postavičky Alzáka. Není to tedy zrovna plyšák na mazlení. Proč jste mu vtiskli právě tuto ne úplně příjemnou image?

No, byl byste překvapen, ale existuje cílová skupina, které tahle image příjemná je. Když jsme začali pro tohoto klienta pracovat, jmenoval se ještě Alzasoft a byl to specialista na IT. Primární cílová skupina byla tenkrát definována jako „Ajťáci“… nezaměňujte za „Alzáci“. Když jste si totiž v té době kupoval počítač, tak jste se radil s nějakým odborníkem, který vám ho sestavil a nainstaloval. No a tahle cílová skupina je hodně specifická… zjistil jsem, že mají rádi Mufa ze Studia Kamarád a taky, že sledují South Park, proto hlas Bohdana Tůmy alias Cartmena. No a to, že to jsou mimozemštani, tak to se taky nabízelo. A pak už stačí jen přidat visibilitu a vydržet být konzistentní, protože bez toho žádná, byť skvělá kreativa nefunguje…

Náš portál se zaměřuje na POS nástroje podpory prodeje. Jak se díváte na tuto oblast marketingové komunikace a proč jste se rozhodli vstoupit do POPAI?

Vidím v této oblasti obrovský potenciál. Jak v nových technologiích, tak hlavně v „contentu“. Není a v budoucnu to rozhodně nebude o tom prodat někomu „hardware“ – tj. POS nosiče. Budoucnost je prodat to se správným strategickým a funkčním obsahem. Právě tam je příležitost pro Czech promotion, protože my jsme odborníci na obsah. Máme team odborníků, kteří ho umí vymyslet i vyrobit tak, aby fungoval. Naše divize Czech promotion group je součástí AKA. Pokud by členství v POPAI přineslo jen poloviční výhody jako být v AKA, bylo by to obrovsky přínosné.

Měl jsem možnost se zúčastnit Vašeho 11. REFRESH, tj. celofiremního setkání téměř stovky kolegů z Vašich 4 divizí. Kromě toho hodně investujete i do osobnostního růstu Vašich lidí ve spolupráci s firmou Business Success a dalšími. Nebylo by lepší si koupit nové auto?

Pracujeme ve službách. A nejlepší investici, kterou můžete udělat jako manažer, je do kvalitního vzdělávání svých lidí. Nejen že jsme pak schopni se neustále zdokonalovat a odvádět lepší a kvalitnější práci pro naše klienty, kteří s námi jsou roky a neodcházejí (musím říci, že „úmrtnost“ našich klientů je opravdu minimální), ale hlavně je to investice do interního marketingu. Naši lidi opravdu oceňují to, že dnes máme firemní akademii, kterou jsme budovali několik let, že máme několik desítek interních a externích workshopů (ročně cca 50), a když přijdou do naší společnosti, tak mohou obrovsky profesně růst. A mimochodem, se svým stávajícím autem jsem fakt spokojen… (Audi S5 – poz. red.).

Na Atmoskop.cz jsem četl pouze pozitivní recenze Vašich zaměstnanců na svého zaměstnavatele. To může působit až nevěrohodně, co myslíte?

Kampaň, která právě běží pro klienta LMC na nový projekt Atmoskop.cz, dělá Czech promotion, tak jsme měli asi trochu náskok. Ne, vážně. Jedna z věcí, které se poslední roky intenzivně věnuji, je personalistika. A to zahrnuje nejen nábor, ale i interní marketing, talent management a další oblasti. Pracujeme na tom, aby se u nás lidi měli fajn. Aby se těšili do práce. Aby rostli osobnostně i profesně. Aby je práce bavila. Proto asi i ty kanceláře roku. A taky si přímo v našem firemním baru mohou udělat kurz baristy – jedná se o celodenní workshop s ochutnávkou různých druhů kávy a učením se o kávě a taky učením se výroby kávy s různými triky…

Jste vyhlášený milovník francouzské kuchyně, jejích vín a fanda české restaurace Portfolio. Co ještě Vás kromě práce baví?

Kromě cest za vínem a skvělou gastronomií mě ještě musí bavit sport (Milan cvičí s trenérem ve fitness 4x týdně a běhá – poz. red.), jinak už bych měl 200 kilo 🙂 Taky mám moc rád lidi. Mám spoustu strašně fajn přátel a skvělých lidí kolem sebe a moc rád se seznamuji s novými. Jo a taky pařím Playstation…

Máte nějaký vzkaz pro naše čtenáře do roku 2019?

Rok 2019 bude prostě skvělej rok. Tak ho hlavně nepromarněte. Vrhněte se na nové výzvy… dejte si vyšší cíle, splňte si své sny a zatraceně si ho užijte!

Za redakci se ptal Jiří Beran.

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010