Rozhovor měsíce – 9/2019 – Karel Sniegoň

Pro rozhovor měsíce září jsme oslovili pana Karla Sniegoně, obchodního ředitele společnosti Sára s.r.o. V rozhovoru jsme především o historii a současnosti společnosti, ekologii i o vítězné POS realizaci, které uspěla v minulém kole soutěže TOP In-store realizace měsíce našeho portálu.

Vaše společnost SÁRA s.r.o. slaví letos, pane Sniegoni, 27 let od svého založení. Popište nám prosím stručně vývoj firmy, jejích produktů, zákazníků atd.

SÁRA byla založena v roce 1992 a od počátku se věnuje výrobě POS materiálů. Troufnu si říct, že jsme byli prvním českým výrobcem s uceleným portfoliem standardních POS materiálů. Začínali jsme se standardními produkty, s drobnými pomůckami jako jsou držáky wobblerů, stropní úchyty nebo držáky stopperů, přes stojánky na letáky po kliprámy a promostolky. Dále jsme se věnovali návrhům a výrobě zakázkových produktů, od jednotlivých prodejních a prezentačních stojanů až po kompletní návrh, výrobu a instalaci komerčních interiérů a vytkli jsme si cíl vybudovat „továrnu na reklamu“, která bude ve velké míře nezávislá na externích dodávkách, což se nám myslím podařilo. Nyní jsme opravdu schopni vlastními technologiemi a silami realizovat komplexní interiérová řešení prodejních prostor od návrhu až po instalaci. Řada zákazníků je s námi už od úplných počátků zejména v kategorii drobných POS pomůcek, ale stále nám přibývají zákazníci noví, kteří u nás dnes hledají různá zakázková řešení nebo například digitální stojany ovládané vzdálenou správou přes internet z jednoho místa.

Hodně pracujete se dřevem, proč?

Dřevo nebo materiály na bázi dřeva jsou pro nás v současné době základním konstrukčním prvkem. Dá se velmi dobře opracovávat, má relativně nízkou hmotnost a přitom vysokou pevnost a výborně se kombinuje s jinými materiály. V neposlední řadě je to také materiál ekologický, na což je zejména v poslední době zákazníky kladen velký důraz. Řekl bych, že to je v interiérech téměř nepostradatelný materiál.

Sídlo Vaší společnosti je v Brně. Zaměřujete se především na lokální zákazníky nebo po celé republice? Exportujete také do zahraničí?

Naši zákazníci jsou po celé České republice, většina z nich ale sídlí v Praze, kde máme prodejní kancelář s malým showroomem a pohotovostním skladem. V Brně máme sídlo firmy, výrobu a sklady a také výhodnou pozici pro export, který aktuálně tvoří přibližně 25 % našich tržeb. Zaměřujeme se hlavně na sousední země (Slovensko, Rakousko, Německo, Polsko a Maďarsko), ale máme dlouhodobé zákazníky i v řadě dalších evropských zemí.

Jaké nejzajímavější kampaně jste doposud realizovali – uveďte prosím příklady?

Mezi naše zdařilé projekty patří určitě Proměna nápojového centra v TERNO, Hradec Králové. Byla to spolupráce tří společností Jednota, Karlovarské minerální vody a Plzeňský prazdroj a nás. O tom, že šlo o zajímavý projekt, svědčí i několik ocenění, například v soutěži POPAI AWARDS hned ve dvou kategoriích – „Integrované in-store kampaně“ a „Vybavení interiérů obchodů“. Také nás těší skvělá spolupráce se společností Groupe SEB, pro kterou realizujeme řadu úspěšných projektů, např. Shop in Shop Krups, Tefal nebo Rowenta.

Jak řešíte tvorbu designu návrhu, respektive kreativu? Interně nebo využíváte externí agentury, případně které?

To je myslím jedna z našich velkých výhod, možná zatím ještě ne úplně doceňovaná. Máme vlastní designery, kteří jsou schopni poskytnout našim zákazníkům maximální servis provázaný s našimi technologickými možnostmi bez jakýchkoliv „právních“ omezení. Díky tomu jsme schopni již v prvotní fázi projektu připravit nejen atraktivní a zajímavý, ale také skutečně realizovatelný návrh.

Jak se jako výrobní společnost zaměřujete na ekologii a společenskou odpovědnost?

Do našich firemních procesů zahrnujeme sociální a environmentální hlediska. Zaměřujeme se na ekologickou produkci na všech úrovních od administrativy po obaly našich výrobků. U samotných výrobků je důležité vždy zvážit, jak se budou používat a jaká je požadována životnost a podle toho zvolit vhodné materiály. Často z toho pak paradoxně vyjde plast ekologičtěji než papír. Jsme samozřejmě zapojeni do systému EKO-KOM a pečlivě volíme i obaly našich produktů. Opět platí, že obal musí být vhodně dimenzovaný pro bezpečnou přepravu a to je někdy pěkná věda. Především u menších sérií zakázkových produktů, které se navíc mají rozesílat po 1 ks po celé Evropě. Investovali jsme do řezačky na lepenku a kartonové obaly, které k nám přichází, recyklujeme na výplňový materiál pro bezpečné balení našich produktů. Pravidelně přispíváme na čištění Vltavy a další ekologické projekty.

Podporujeme také dobročinné organizace a přispíváme na smysluplné projekty. Účastníme se například charitativních běhů.

Vítězná realizace GONDOLA ROWENTA

Vaše realizace s názvem GONDOLA ROWENTA, realizovaná pro klienty Groupe SEB ČR a Groupe SEB SR, vyhrála v retailové soutěži našeho portálu TOP In-store realizace měsíce června 2019. Byla to Vaše první účast v soutěži a hned vítězství. Jaký je její příběh?

Je to příběh o dlouhodobém obchodním vztahu a především o vzájemné důvěře. Pro Groupe SEB pracujeme již řadu let a troufnu si říct, že se jedná o vyvážené partnerství, ve kterém se lidé z Groupe SEB spoléhají na naše know-how a naši profesionalitu. Navíc jsou ochotní pro co nejlepší výsledek přispět nadstandardním osobním nasazením při zajišťování podmínek realizace, což rozhodně není běžné. Tomu odpovídá konečný výsledek. Kromě vzhledu gondoly, který v retailu poutá pozornost, je gondola Rowenta výjimečná velkou mírou variability. Konstrukce umožňuje jednoduché záměny polic, lůžek i komunikace, takže můžeme v krátkém čase vytvořit nový facelift stojanu.

Své produkty nabízíte také na e-shopu. Jaký objem prodejů se přes něj uskutečňuje a jaké jsou na něm největší prodejní hity? 

Eshop.sara.cz nepovažujeme za náš hlavní prodejní kanál, proto i prodeje z něj tvoří jen zlomek našeho obratu. Slouží spíše jako prodejní on-line katalog, který navíc umožňuje vložit prohlížené zboží do košíku. Největší zájem je o produkty z kategorii Drobné POS pomůcky a Informační stojany.

Nyní začínáte připravovat novou verzi tohoto e-shopu. Jaké největší změny plánujete?

Ano, nová verze e-shopu se už začíná připravovat a spuštění plánujeme příští rok. Uplynulo několik let od doby, kdy jsme spouštěli jako jedni z prvních e-shop s POS produkty, a technologie se mezitím posunuly o kus dál. Proto nový e-shop kromě toho, že přejde kompletním re-designem, bude „mobile friendly“. To znamená, že klienti budou moci pohodlně objednávat zboží na cestách ze svého mobilu nebo tabletu. Také přibude například platba kartou.

Největší novinkou, kterou zvažujeme a vlastně krokem do budoucnosti by mohla být augmentovaná realita. Zákazník si bude moci „promítnout“ prostřednictvím mobilního telefonu vybraný produkt (např. promostolek nebo podlahový stojan) do reálného prostředí (prodejny, apod.).

Co Vás, pane Sniegoni, na aktuální pozici nejvíce vytěžuje a co Vás na ni nejvíce baví a oslovuje?

Nejvíce mě dlouhodobě vytěžuje a zároveň baví práce s lidmi. Uvnitř firmy je to aktuálně reorganizace firemní struktury, kterou jsme nastoupili zavedením nového ERP systému. Směrem ven z firmy je to přirozeně práce se zákazníky. Musím říct, že přestože jsem ve firmě už víc než 20 let, setkávám se téměř každodenně s novými situacemi a výzvami a rozhodně se nenudímJ.

Vaše práce je velmi náročná na čas i stres. Jak ve volném čase odpočíváte a nabíráte novou energii?

Snažím se práci nevnímat jako stresující faktor, a naopak i v kritických okamžicích hledám důvody, proč svou práci dělám rád. Mám velkou výhodu, že si mohu vybírat spolupracovníky, se kterými si rozumím a se kterými si dokážeme vzájemně vyhovět a pomoct.

K nabírání energie. Hlavní zdroj mé energie je moje rodina, kterou často a rád nutím provozovat různé sportovní aktivity – to jsem pak šťastný a doufám, že rodina také J.

Děkuji Vám, pane Sniegoni, za rozhovor. A přeji Vám i Vaší společnosti úspěšný zbytek roku 2019.

Za redakci se ptal Miroslav Oupic.

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010