Marek Čihák

Pro ty, kdo neznají MarkSimon, představte se nám.
Od založení naší firmy v roce 2000 jsme s kolegou měli v hlavě sen, kdy jsme chtěli vybudovat „továrnu na reklamu“ s kompletní výrobou POP pod jednou střechou, aby klienti nemuseli složitě poptávat více různých dodavatelů na jeden projekt. Tento sen se nám konečně splnil v roce 2008, kdy jsme firmu přestěhovali do výrobních prostor v Kladně o rozloze 2000 m2.  Díky tomuto prostoru jsme doplnili naši výrobu o další technické vybavení a tím jsme vybudovali zázemí pro truhlářství, kovovýrobu, kompletní zpracování plastu a plexiskla vč. digitálního tisku. Naší poslední novinkou je třetí velkoplošná digitální tiskárna.  Souhrnem tedy u nás zákazník najde komplexní řešení svého projektu – od 3D návrhu projektu, samotnou výrobu, logistiku a konečně také instalaci v místě prodeje, navíc ve 100% kvalitě a flexibilitě na aktuální požadavky zákazníka.

Jaká je Vaše role ve společnosti?
Jako spolumajitel společnosti se starám o specifické projekty našich top klientů, které vyžadují náročnější konstrukční a inovativní řešení. Mým zájmem je naprostá spokojenost zákazníka, proto kladu důraz na maximální servis. Nicméně je důležité také zviditelnění firmy a její dobrá prezentace na trhu. Proto se věnuji také této části. V neposlední řadě se starám o spokojenost našich zaměstnanců a jejich motivaci.

Reklamě v místě prodeje se věnujete celkem intenzivně. Kterým místům ale konkrétně a v jakém rozsahu, resp. kde nejčastěji můžeme vidět Vaše produkty a řešení?
S našimi produkty se můžete setkat téměř kdekoliv, ať se jedná o produktové stojany na čerpacích stanicích, levitující krabičky cigaret v trafice, světelná loga v outdooru, různé stojany a 3D instalace v hypermarketech či shop-in-shop instalace ve specializovaných obchodech.

Pokud by jste měl hodnotit, jak se vyvíjely investice zadavatelů do sales promotion, jaký by byl výsledek?
V minulosti byla reklama v místě prodeje téměř na každém kroku díky toleranci hypermarketů. Podstatnou roli tenkrát hrála kvantita, nikoliv kvalita. Jakmile si však řetězce začaly diktovat podmínky, prostor pro umístění POP se značně zmenšil. Dnešní doba na druhou stranu nahrává všemu, co je specifické a inovativní, s cílem maximálně se odlišit od konkurence a zaujmout zákazníka. Nemůžu hodnotit rozpočty zadavatelů, zda se zmenšili či zvětšili. Z našeho pohledu se změnila pouze struktura poptávek, nikoliv však objem. Ten za ta léta naopak narostl.

Konkurence na poli výrobců POP je rok od roku v ČR větší.  Jak si na našem trhu stojíte a proč se domníváte, že si právě Vás ve výběrovém řízení klienti vybírají?
Jako výrobní firma můžeme nabídnout klientovi tu nejlepší kombinaci vyhovujícího řešení za přijatelnou cenu. Klient jistě ocení odhodlaný tým pracovníků, kteří táhnou za jeden provaz a snaží se odvádět svou práci na 110%. Navíc jako naši skvělou vizitku vnímám fakt, že naši klienti se k nám opakovaně vrací s novými zakázkami díky dlouhodobé spokojenosti. Co tedy může být lepší reference?

Sledujete a inspirujete se v oblasti sales promotion i v zahraničí nebo se snažíte soustředit na lokální potřeby trhu?
Samozřejmě sledujeme zahraniční trendy a snažíme se je uplatnit na místním trhu. Ovšem investice do sales promotion v ČR vhledem k demografii nejsou tak vysoké. Nicméně i přes to se nám čas od času podaří společně s klientem otevřít cestu nějaké inovaci i v ČR – například levitující cigaretové krabičky.


Jaká byla Vaše nejkreativnější, finančně nejzajímavější, nebo jinak definovaná Top zakázka, kterou jste měli možnost v MarkSimon realizovat?
Za dobu existence MS se realizovalo mnoho zajímavých a atypických zakázek, které splňují všechny Vámi zmiňované faktory. Hodně specifická zakázka v poslední době byla například celoplošný polep helikoptéry do 24 hod. Tuto výzvu jsme velmi rádi přijali a naplnili klientovo očekávání.

Pracujete aktuálně na nějakém zajímavém projektu?V tuto chvíli realizujeme velmi rozsáhlý projekt na kompletní vybavení prodejní sítě několika desítek obchodů po celé ČR a SR vč. instalací.

Shop-in-shop vídáme v nákupních centrech, např. v Hypermarketech, stále častěji. Máte pocit, že se momentálně jedná o oblíbený promoční prvek zadavatelů?
Nemyslím si, že shop-in-shop je takový fenomén na lokálním trhu jako v zahraničí. Za poslední roky určitě k nárustu došlo, ovšem s důrazem zadavatele na nižší finanční náročnost.

A na závěr, proč jste se rozhodli participovat na webu mistoprodeje.cz a čím konkrétně přispíváte?
Především bych chtěl poděkovat, že si nás web mistoprodeje.cz vybral za partnera. Poskytujeme aktuální fotodokumentace a informace o in-store kampaních, které realizujeme. Jsme tedy jeden dílek, který dotváří celkový přehled o aktivitách, které na českém trhu probíhají.

cs_CZCzech