Tesco Stores ČR

Tesco vstoupilo na český trh v červnu v roce 1996. Za 15 let svého působení se společnost stala lídrem trhu  v inovativním přístupu poskytování služeb, péči o životní prostředí i budování vztahů s okolní komunitou. Tesco jako jediný maloobchodní řetězec nabízí pět formátů obchodů – obchodní domy, Extra, hypermarkety, supermarkety a Expresy. Na český maloobchodní trh vstoupilo před 15 lety nákupem šesti obchodních domů od americké společnosti K-Mart a o dva roky později otevřelo svůj první hypermarket v Praze na Zličíně.

V roce 2005 s cílem zvýšit dostupnost svých obchodů představilo formát Expres a o čtyři roky později uvedlo na trh novou značku obchodních domů My. Vloni v září představila společnost v Plzni formát obchodu Extra, který nabízí novou koncepci tzv. shop in shop. „Tento formát je důkazem toho, že je v maloobchodu stále co zlepšovat,“ říká Monika Labudíková, ředitelka marketingu Tesco. V současnosti Tesco provozuje 162 obchodů (73 hypermarketů včetně 3 Extra, 54 supermarketů, 29 obchodů Expres, 6 obchodních domů), 18 čerpacích stanic a 6 obchodních center.

Letos společnost plánuje otevřít dalších 25 obchodů, modernizací na formát Extra projdou i další hypermarkety. Zároveň během letošního roku proběhne přeměna obchodů Koruna, které společnost koupila vloni od Penty, na Expresy.Tesco patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v České republice. V současné době zaměstnává 14 500 lidí. Společenská odpovědnost firmy je vystavěna na několika pilířích. Společnost si dala za cíl zajistit do roku 2050 emisně neutrální provoz svých prodejen. V roce 2009 Tesco založilo vlastní Nadačního fond. Jeho hlavním posláním je podpora organizací působících v oblasti zdravotní a sociální péče nebo zabývajících se ochranou životního prostředí. Celková suma, kterou Nadační fond Tesco rozdělil na charitativní účely v roce 2010, činí přes 7,3 mil. Kč.

Zdroj: http://www.retailinfo.cz/plus/2011/7-8/