Spar připravuje e-shop

Obchodní řetězec Spar, který na tuzemském trhu provozuje hypermarkety Interspar a supermarkety Spar, plánuje v Česku zprovoznit také internetový obchod. Prvním obchodním řetězcem nabízejícím zboží každodenní spotřeby, který v tuzemsku spustil internetový prodej, bylo na začátku letošního roku Tesco.

„Zprovoznění vlastního e-shopu plánujeme v horizontu několika měsíců. Původně jsme počítali ještě s letošním rokem, ale možná to bude spíš na začátku příštího roku,“ uvedl generální ředitel Spar Česká obchodní společnost (ČOS) Martin Ditmar, podle kterého je příprava spuštění e-shopu náročná a nelze ji uspěchat.

„V nabídce internetového obchodu bude nejen celý sortiment, který zákazníci najdou v našich prodejnách, ale chceme nabídnout i něco navíc, abychom například oslovili i potřeby speciálních zákazníků“ uvedl Ditmar. V připravovaném e-shopu by podle něj mohlo být k dostání například více značek vín či různých specialit.

Spar ČOS chce internetový obchod zprovoznit postupně v regionech, kde má své prodejny. Spar ČOS má nyní v Česku 33 hypermarketů Interspar, pět supermarketů Spar a jednu prodejnu Spar City. Jako první podle Ditmara přijde na řadu Praha a její okolí a poté budou přibývat další města. Ceny v e-shopu budou stejné jako v kamenných prodejnách. „Pro zákazníka to bude čistě servis, že si bude moci například z domova či kanceláře pohodlně objednat zboží,“ podotkl.

Tesco už e-shop spustilo, uvažuje o něm i Ahold

Konkurenční společnost Tesco internetový obchod s potravinami a drogistickým zbožím zprovoznila na začátku ledna. Internetový obchod iTesco má v nabídce zhruba 20 tisíc položek a Tesco tuto formu prodeje postupně rozšiřuje po celém Česku. Tesco internetový obchod už nějakou dobu provozuje na domovském britském trhu, kde je prý o tuto službu značný zájem.

O internetovém prodeji v Česku uvažuje už také například obchodní řetězec Ahold, který provozuje supermarkety a hypermarkety Albert. Na internetu dosud prodávaly zboží jen sítě prodejen specializovaných například na elektroniku, módu či sportovní potřeby.

Obliba internetové nakupování v Česku stále rychle roste. Útraty Čechů v tuzemských internetových obchodech loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci vzrostly až na rekordních 37 miliard korun, což by bylo o čtyři miliardy korun více než v roce 2010

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010