Spar připravuje e-shop
Obchodní řetězec Spar, který na tuzemském trhu provozuje hypermarkety Interspar a supermarkety Spar, plánuje v Česku zprovoznit také internetový obchod. Prvním obchodním řetězcem nabízejícím zboží každodenní spotřeby, který v tuzemsku spustil internetový prodej, bylo na začátku letošního roku Tesco.
„Zprovoznění vlastního e-shopu plánujeme v horizontu několika měsíců. Původně jsme počítali ještě s letošním rokem, ale možná to bude spíš na začátku příštího roku,“ uvedl generální ředitel Spar Česká obchodní společnost (ČOS) Martin Ditmar, podle kterého je příprava spuštění e-shopu náročná a nelze ji uspěchat.
„V nabídce internetového obchodu bude nejen celý sortiment, který zákazníci najdou v našich prodejnách, ale chceme nabídnout i něco navíc, abychom například oslovili i potřeby speciálních zákazníků“ uvedl Ditmar. V připravovaném e-shopu by podle něj mohlo být k dostání například více značek vín či různých specialit.
Spar ČOS chce internetový obchod zprovoznit postupně v regionech, kde má své prodejny. Spar ČOS má nyní v Česku 33 hypermarketů Interspar, pět supermarketů Spar a jednu prodejnu Spar City. Jako první podle Ditmara přijde na řadu Praha a její okolí a poté budou přibývat další města. Ceny v e-shopu budou stejné jako v kamenných prodejnách. „Pro zákazníka to bude čistě servis, že si bude moci například z domova či kanceláře pohodlně objednat zboží,“ podotkl.
Tesco už e-shop spustilo, uvažuje o něm i Ahold
Konkurenční společnost Tesco internetový obchod s potravinami a drogistickým zbožím zprovoznila na začátku ledna. Internetový obchod iTesco má v nabídce zhruba 20 tisíc položek a Tesco tuto formu prodeje postupně rozšiřuje po celém Česku. Tesco internetový obchod už nějakou dobu provozuje na domovském britském trhu, kde je prý o tuto službu značný zájem.
O internetovém prodeji v Česku uvažuje už také například obchodní řetězec Ahold, který provozuje supermarkety a hypermarkety Albert. Na internetu dosud prodávaly zboží jen sítě prodejen specializovaných například na elektroniku, módu či sportovní potřeby.
Obliba internetové nakupování v Česku stále rychle roste. Útraty Čechů v tuzemských internetových obchodech loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci vzrostly až na rekordních 37 miliard korun, což by bylo o čtyři miliardy korun více než v roce 2010