Rossmann otevřel díky technologii Ydistri nové prodejny i v době nedostatku zboží

 Společnost Rossmann, přední maloobchodní řetězec se 4 361 pobočkami ve 8 evropských zemích, nezanevřela na expanzi ani během složitých časů, kdy se při zásobování prodejen nedalo spolehnout na léta budovaný dodavatelský řetězec a hrozilo, že nové pobočky nebudou kvůli prázdným regálům způsobilé k otevření. Při nutnosti zásobit prodejny nabízející širokou škálu 16 000 produktů, včetně vitaminů, parfémů a dalších, musel Rossmann hledat alternativní cesty, jak regály naplnit. Řešením se ukázala chytrá redistribuce ve spolupráci s technologickou firmou Ydistri, která vyvíjí a implementuje pokročilý systém pro analýzu skladových zásob a umí je na základě prediktivních modelů chytře redistribuovat napříč pobočkou sítí řetězce.

41 % zboží ve výpadku chytré algoritmy našly ve vlastních zásobách

Ve spolupráci s Ydistri se drogeriím Rossmann podařilo vytvořit strategii redistribuce produktů v rámci vlastní sítě prodejen. Díky chytré redistribuci se podařilo 41 % potřebného sortimentu přemístit z nadzásob již otevřených prodejen. Nakombinováním zboží od dodavatelů a zásob získaných chytrou redistribucím se tak podařilo zajistit dostatečnou nabídku zboží pro otevření nových prodejen a dosáhnout při tom výrazných finančních úspor.

Naši spolupráci se sítí Rossmann považujeme za velmi úspěšnou, protože se díky ní podařilo demonstrovat další způsob, jak může chytrá redistribuce účinně řešit problémy a výzvy obchodníků. Díky redistribuci nadbytečného existujícího zboží jsme dokázali vyřešit problémy s nedostatečnými dodávkami od dodavatelů, ale zároveň i optimalizovat skladové zásoby v celé síti prodejen,“ uvedl Peter Hanko, CCO společnosti Ydistri.

Přeměna nezdravé zásoby v cenný zdroj

Strategie redistribuce zboží se zaměřila na identifikaci problematických produktů s nízkou pravděpodobností včasného doručení od dodavatelů. Současně byly identifikovány stávající zásoby sítě Rossmann napříč pobočkami a vytipovány takové položky, u kterých chytré prediktivní algoritmy vyhodnotily nízký potenciál prodeje ve stanoveném období.

Redistribuované zásoby byly vybrány z položek, které na výchozí prodejně ležely více než 2 měsíce bez prodeje, přičemž 40 % redistribuované zásoby bylo tzv. dead stockem, tedy zbožím s mizivou šancí prodeje bez výraznějších slev či akcí, a 60 % overstockem, tedy zásobou, jejíž objem je v tu chvíli vyšší, než je dle prediktivních modelů potřeba k uspokojení zákaznické poptávky ve stanoveném období.

„Díky řešení Ydistri se podařilo účelně redistribuovat 41 % potřebných zásob, které by od dodavatelů nedorazily včas, a zároveň dalších 10 % zásob, které by sice u dodavatelů dostupné byly, ale jelikož je Rossmann dokázal pokrýt z vlastních přebytků, nemusel zbytečně vynakládat další finance, vylepšil své cash-flow a zároveň ozdravil strukturu svých zásob,“ osvětluje komerční ředitel Ydistri Peter Hanko.

Společnost Ydistri vznikla koncem roku 2019 a již ve velmi rané fázi zaujal hvězdné globální manažery i přední české investory. Od V-Sharp Venture Studio Michala Menšíka a Zdeňka Šoustala, českého investičního fondu Nation 1, švýcarské investiční společnosti Falco capital a maďarského podnikatele a investora Martona Szoke nabral startup investici v celkové výši 2,5 milionu euro. Ambicí firmy je zvýšit povědomí o bezeztrátových možnostech řešení mrtvých a neprodejných zásob a do budoucna se stát součástí běžné technologické výbavy každého většího obchodního řetězce napříč kontinenty. V současnosti se v portfoliu společnosti nachází firmy působící v segmentech lékárenského zboží, knih, potřeb pro mazlíčky nebo parfémů a kosmetiky.

Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři