Projekční screeny bavily v pasážích obchodních center.

Microsoft roztančil pasáže obchodních center, když v rámci své kampaně na pohybové ovládání herní konzole Xbox Kinect nechal před velkoformátovými projekčními screeny proskakovat kolemjdoucí. V pasážích se boxovalo, tančilo, hrál se golf i další sporty. Přinášíme Vám rozhovor s Michalou Královou z Microsoftu, která má RSM (Retail Sales and Marketing) na starost marketing pro Českou a Slovenskou republiku a Lukášem Trnkou, marketingovým ředitelem skupiny UGO! Meida, výhradního distributora folie Vikuiti od 3M.

Jak se zrodila myšlenka na takovou spolupráci?

Lukáš Trnka: Vcelku nevinně. Kolegové jednou do našeho showroomu přinesli herní konzolu Xbox s technologií Kinect a zapojili jí na jeden z našich obřích screenů. Po několika hodinách skvělé zábavy nás napadlo uspořádat něco obdobného na veřejném místě pro širší publikum a jelikož provozujeme síť projekčních ploch v prodejnách řetězce Bontonland, tušili jsme i na jakých výlohách akci naplánovat.

Michaela Králová: A s tímto nápadem se obrátili na mě a mně se to líbilo. Domluvili jsme se, že Kinect vyzkoušíme na jedené z výloh a když mě porazí v boxu na Kinctu, tak budeme spolupracovat dál. To se jim podařilo. Nicméně se mi to líbilo, že každý kdo půjde kolem, si může zahrát bowling, volejbal nebo si hodit oštěpem. Nic víc k tomu nepotřebujeme, nemusí se nikoho ptát, jen si stoupne před výlohu a začne si hrát.

Kampaň proběhla pilotně v obchodních centrech v Praze a Brně. Jak reagovali kolemjdoucí?

LT: „Wow efekt“ spočíval v tom, že veškerá technologie byla umístěna uvnitř v prodejně – tudíž za sklem výlohy. Kolemjdoucí tak nepotřeboval žádný ovladač ani žádné rozhraní, jen se postavil před výlohu a hrál si. V kombinaci s velkým formátem projekční folie uživatelé brzo zapomínali na ostych a chovali se spontánně. Jejich „křepčení“ v pasáži pak strhlo pozornost ostatních a před screeny se vytvářeli hloučky zvědavých kolemjdoucích.

Funguje toto veřejné „hraní si“ také v zahraničí?

MK: Funguje a baví stejně jako nás. Pro ty, kdo si nestihli vyzkoušet u nás ani v Anglii přidávám malou ukázku: http://www.youtube.com/watch?v=7tue9bCpzhA
LT: Myslím, že ačkoliv je v cizině určitá otevřenost vůči novým nápadům stále ještě znatelnější než u nás, á se říci, že české prostředí je čím dál tím více kreativní a společnosti, jako je Microsoft, dokazují podobnými kampaněmi odvahu komunikovat inovativně a neotřele. Díky možnostem našich projekčních technologií jsme přenesli zábavu z obývacích pokojů do pasáží obchodních domů a učinili jí kolektivnější. Příště to může být do výloh ulic a příště … kdo ví.

Jaký potenciál vidíte v propojování Kinectu s folií pro zadní projekci?

LT: Téměř nekonečný. Přesně tenhle typ práce nás baví. Technologie ovládání aplikací pouze pohybem vlastního těla bez užití jakýchkoliv ovladačů nabízí obrovský potenciál pro další projekty ve spojení s projekční folií, kterou lze aplikovat na průhledné substráty téměř kamkoliv a dosáhnout s ní velkých projekčních ploch. Nechtěl bych v současnosti prozrazovat více, ale věříme, že tato hravá spolupráce se společností Microsoft rozhodně není poslední.

MK: Myšlenek a nápadů je spousta. Od roadshow v obchodních centrech, přes výstavní expozice, po velkoplošnou projekci na prosklené budově. Nechte se překvapit.  

Zdroj: Brands&Stories, 03/2011 (31. 5. 2011)

cs_CZCzech